ΕΑΝ   ΘΕΛΕΤΕ

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ

ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΞΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

 

 

(σελίδες 241 – 258 )

 

 

Οι Άγιοι Βονιφάτιος και Αγλαΐα η Ρωμαία

Вонифатий Тарсийский, мч.
Южный рукав, столб; Балканы. Сербия. Грачаница; XIV в.; местонахождение: Сербия. Косово. Монастырь Грачаница. Неф
Άγιος Μάρτυς Βονιφάτιος τής Ταρσού.
Τοιχογραφία τού 14ου αιώνα μ.Χ.
στόν κυρίως Ιερό Ναό τής Ιεράς Μονής Γκρατσάνιτσα.
Κοσσυφοπέδιο. Σερβία.

 

 

Ζητῶν Βονιφάτιος ὀστᾶ Μαρτύρων.
Ἑαυτὸν εὗρε μάρτυρα, τμηθεὶς ξίφει.
Ἐννεακαιδεκάτῃ Βονιφάτιος αὐχένα τμήθη.

 

Βιογραφία
Οι Άγιοι Βονιφάτιος και Αγλαΐα έζησαν τον 3ο μ.Χ. αιώνα. Η Αγλαΐα ανήκε στην τάξη των ευγενών και πλούσιων Ρωμαίων γυναικών και ήταν πάντα πρόθυμη στις ελεημοσύνες και στις διάφορες αγαθοεργίες. Ο δε Βονιφάτιος ήταν γραμματέας της περιουσίας της Αγλαΐας και επόπτης των κτημάτων της. Όπως η κυρία του, ήταν και αυτός εύσπλαχνος και φιλάνθρωπος. Διαχειριζόταν την περιουσία της Αγλαΐας με πολλή τιμιότητα, και απέναντι στους υπηρέτες ήταν ευγενέστατος.

Святой мученик Вонифатий.
Фреска 1316 – 1318 годы.
церкви Св. Георгия в Старо Нагоричино,
Иконописцы Михаил Астрапа и Евтихий.
Άγιος μάρτυρας Boniface.
Τοιχογραφία (fresco) μεταξύ τών ετών 1316 – 1318 μ.Χ.
στην Ιερά Μονή του Αγίου Γεωργίου
στο Στάρο Ναγκορίτσινο. Κράτος Σκοπίων,
έργο τών αγιογράφων Μιχαήλ Αστραπά και Ευτύχιου.

Frescă din veacul al XIV-
lea aflată în Mănăstirea Visoki Decani, Serbia
Άγιος Μάρτυς Βονιφάτιος τής Ταρσού.
Τοιχογραφία (Fresco) τού 14ου αιώνα μ.Χ.
στην Ιερά Μονή Βισόκι Ντέτσανι . Κοσσυφοπέδιο. Σερβία

Η ανεξέλεγκτη όμως καλοζωία έπνιξε την πνευματικότητα του Βονιφατίου και της Αγλαΐας. Άναψε την εύφλεκτη νεότητά τους και παρασύρθηκαν από τις ένοχες σαρκικές ηδονές. Ευτυχώς όμως, ο έλεγχος των συνειδήσεών τους ήταν αυτός που τελικά επικράτησε. Αμάρτησαν. Έκλαψαν και οι δύο πικρά. Θα τους δεχόταν άραγε και πάλι ο Θεός σαν ζωντανά μέλη της Εκκλησίας του; Γιατί όχι; Άλλωστε, ο Ίδιος είπε: «Χαρὰ γίνεται ἐνώπιον τῶν ἀγγέλων τοῦ Θεοῦ ἐπὶ ἐνὶ ἁμαρτωλῷ μετανοοῦντι» (Λουκά, ΙΕ’ 10). Δηλαδή, χαρά γίνεται στους ουρανούς, με την παρουσία αγγέλων του Θεού, που συμμετέχουν στη χαρά αυτή, για έναν αμαρτωλό που μετανοεί.

Святой Мученик Вонифатий со сценами жития.
Фрагмент Икона. XVII век.
Άγιος Μάρτυς Βονιφάτιος τής Ταρσού.
Τμήμα Εικόνας τού 17ου αιώνα μ.Χ.

 

 

 

 

Святой Мученик Вонифатий со сценами жития.
Фрагмент Икона. XVII век.
Άγιος Μάρτυς Βονιφάτιος τής Ταρσού.
Τμήμα Εικόνας τού 17ου αιώνα μ.Χ.

 

Мч. Вонифатий Тарсийский.
Икона. Русь. XVII в.
Άγιος Μάρτυς Βονιφάτιος τής Ταρσού.
Ρωσική Εικόνα τού 17ου αιώνα μ.Χ.

 

Старинная деревянная икона святые преподобные Зосима и Савватий Соловецкие, святой мученик Вонифатий на ковчежной доске XVIII века. Россия,
Οι Αγιοι Ζωσιμάς μοναχός, Βονιφάτιος ο μάρτυς, Σάββας Σολοβέτσκι ο μοναχός
Ρωσική Εικόνα τού 18ου αιώνα μ.Χ.

 

Свт. Антипа Пергамский, мч. Вонифатий, преп. Евдокия.
Икона. Русь. Начало XVII в.
Ιερομάρτυρος Αντύπας, η μοναχή Ευδοκία, μάρτυρας Βονιφάτιος.
Ρωσική Εικόνα τού 17ου αιώνα μ.Χ.

 

 

 

Святой мученик Вонифатий Тарсийский
Άγιος Μάρτυς Βονιφάτιος τής Ταρσού.

Святой мученик Вонифатий Тарсийский
Άγιος Μάρτυς Βονιφάτιος τής Ταρσού.

 

 

Με πολλή συντριβή λοιπόν, οι δύο μετανοούντες εξομολογήθηκαν το ηθικό τους ολίσθημα σε πνευματικό ιερέα και η ηθική τους επιστροφή και αναγέννηση ήταν πλέον γεγονός.

 

 

 

Έτσι αργότερα ο μεν Βονιφάτιος πέθανε μαρτυρικά για την πίστη στην Ταρσό της Κιλικίας, η δε Αγλαΐα, αφού πούλησε τα υπάρχοντά της, αφιέρωσε τη ζωή της στην ανακούφιση των φτωχών και των πασχόντων.

Мучение св. Вонифатий Тарсийский.
Миниатюра 985 г. Минология Василия II. Константинополь. Ватиканская библиотека. Рим.
Μαρτύριο τού Αγίου Βονιφατίου.
Μικρογραφία (Μινιατούρα) τού έτους 985 μ.Χ.
στό Μηνολόγιο τοῦ Βασίλειος Β ‘. Κωνσταντινούπολη.
Τώρα εὑρίσκεται στήν Βιβλιοθήκη τοῦ Βατικανοῦ. Ρώμη

 

Вонифатий Тарсийский, Римский, мч. (19 декабря)
Менологий на 18 – 21 декабря
Византия. Греция; XIV в.; памятник:
Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion);
10 x 13 см.; местонахождение: Англия. Оксфорд.
Бодлеанская Библиотека
Μαρτύριο τού Αγίου Βονιφατίου.
Μηνολόγιο 18 – 21 Δεκεμβρίου
Βυζαντινή Μηνολόγιο τού 14ου αιώνα μ.Χ.
Τώρα ευρίσκεται στην Αγγλία. Οξφόρδη.
Bodleian Βιβλιοθήκη (Bodleian Library)

Мучение св. Вонифатий Тарсийский.
. Фреска. 1547 г. Монастырь Дионисиат. Афон.
Тзортзи (Зорзис) Фука
Μαρτύριο τού Αγίου Βονιφατίου.
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1547 μ.Χ.
στην Ιερά Μονή Διονυσίου Αγίου Όρους
έργο τού Τζώρτζη (Ζώρζη) Φουκά

Вонифатий Тарсийский, мч. и Григорий еп. Омиритский, Игнатий Богоносец, Филогоний еп. Антиохийский, свт.;
Балканы. Сербия. Печ; XIV в.; местонахождение: Сербия. Косово. Печская Патриархия. Нартекс. Нартекс (притвор)
Οι Άγιοι Βονιφάτιος τής Ταρσού, Γρηγέντιος επίσκοπος Αιθιοπίας,
Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, Φιλογόνιος Επίσκοπος Αντιοχείας
Τοιχογραφία (Fresco) τού 14ου αιώνα μ.Χ.
στον Νάρθηκα τού Καθολικού
τής Πατριαρχικής Ιεράς Μονής Πεκίου (Πέτς)
Κοσσυφοπέδιο. Σερβία

Святой Мученик Вонифатий со сценами жития.
Фрагмент Икона. XVII век.
Άγιος Μάρτυς Βονιφάτιος τής Ταρσού.
Τμήμα Εικόνας τού 17ου αιώνα μ.Χ.

 

 

Ιερά Λείψανα:

Αποτμήματα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Βονιφάτιου βρίσκονται στις Μονές Παντελεήμονος Αγίου Όρους, Γηρομερίου Φιλιατών, Φανερωμένης Σαλαμίνος, Αγίου Νικολάου Άνδρου

Fragment din cinstitele moaște al Sfântului Mucenic BonifatieХрам святого великомученика Георгия Победоносца Воронежская митрополия, Воронежская епархия, г. Воронеж
Απότμημα Λειψάνου τού Αγίου Μάρτυρα Βονιφατίου στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Βορονεζ. Ρωσία

 

 

Ковчег с частицей мощей святого мученика Вонифатия Тарсийского (+290) с ноября 2015 года пребывает в храме иконы Божией Матери «Всех скорбящих Радость» г. Благовещенска
Απότμημα Λειψάνου τού Άγίου μάρτυρα Βονιφάτιου τής Ταρσού (290 μ.Χ.) στον Ιερό Ναό τής Παναγίας Μητέρας ” Η Χαρά πάντων τών θλιβομένων» στο Μπλαγκοβέσενσκ. Ρωσία

 

мощей святого мученика Вонифатия Тарсийского.Свято-Троицкого прихода города Бреста (Беларусь)
Απότμημα Λειψάνου τού Μάρτυρα Βονιφάτιου τής Ταρσού στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος στη Βρέστη . Λευκορωσία

 

Мощи мученика Вонифатия Тарсийского
выставлены в кафедральном Петро-Павловском соборе Гомеля
Απότμημα Λειψάνου τού Μάρτυρα Βονιφάτιου τής Ταρσού στον Καθεδρικό Ναό τών Αγίων Πέτρου και Παύλου στο Γόμελ . Λευκορωσία

 

Святые мощи мученика Вонифатия Тарсийского в соборе | Cайт кафедрального собора Святителя Николая г. Бобруйска Απότμημα Λειψάνου τοὐ Μάρτυρα Βονιφάτιου τής Ταρσού στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Νικολάου στο Μπαμπρούισκ .Λευκορωσία

мощей святого мученика Вонифатия
в Свято-Троицкий собор города Армавира
Απότμημα Λειψάνου τού Αγίου Μάρτυρα Βονιφάτιου στο Καθεδρικό Ναό Αγίας Τριάδος τής πόλης Αρμαβίρ – μια πόλη στο Κράι Κρασνοντάρ τής Ρωσίας

 

Часть мощей св.мч. Вонифатия Тарсийского Находится в скиту монастыря (д. Пирозеро) в храме иконы Божией Матери “Неупиваемая Чаша”.
Απότμημα Λειψάνου τού Μάρτυρα Βονιφάτιου τής Ταρσού στον Ιερό Nαό τής Μητέρας τού Θεού “Το Ανεξάντλητο Δισκοπότηρο”.
στο χωριό Πυρόζερο
περιοχής Λένινγκραντ. Ρωσία

 

 

Св. мощи мч. Вонифатия Тарсийского
Храм в честь Спиридона Тримифунтского г. Самара
Απότμημα λειψάνου τού Αγίου Βονιφατίου
τής Ταρσού στον Ιερό Ναό τού Αγίου Σπυρίδωνα Τριμυθούντος, Σαμάρα (Ενορία τής Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, Μητροπολιτική περιοχή Σαμάρα, Ρωσία)

мощевик 15 Дораскольных мученика :
Вонифатий Тарсийский
Λειψανοθήκη μέ 15 αποτμήματα λειψάνων Μαρτύρων, όπως:
Μάρτυρος Βονιφατίου τής Ταρσού
στην Μόσχα. Ρωσία

 

Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Μαρτύρων τὴν εὔκλειαν ἰχνηλατήσας θερμῶς, Χριστὸν ὡμολόγησας ἐπὶ ἀπίστων στερρῶς, σοφὲ Βονιφάτιε· ὅθεν καθάπερ πλοῦτον ἀδαπάνητον, μάρτυς, δέδωκάς σου τὸ σῶμα τῇ σεμνῇ Ἀγλαΐᾳ· ἐξ οὗ τῷ κόσμῳ πηγάζει ῥώσις καὶ ἔλεος.

Κοντάκιον
Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Ἱερεῖον ἄμωμον, ἐθελουσίως, σεαυτὸν προσήγαγες, τῷ ἐκ Παρθένου διὰ σέ, τεχθῆναι μέλλοντι Ἅγιε, στεφανηφόρε σοφὲ Βονιφάτιε.

Минея – Декабрь (фрагмент). Икона. Русь. Начало XVII в. Церковно-Археологический Кабинет Московской Духовной Академии.
Μηναῖο – Δεκέμβριος (τεμάχιο). Εἰκονίδιο στίς ἀρχές τοῦ 17ου αἰώνα μ.Χ. στήνἘκκλησία καί τό Αρχαιολογικό Μουσεῖο τῆς Θεολογικῆς Ἀκαδημίας τῆς Μόσχας .

Κάθισμα
Ἦχος α’. Τὸν τάφον σου Σωτὴρ.
Τιμήσας τὸν Θεόν, παρ’ αὐτοῦ ἐτιμήθης, Μαρτύρων καλλονή, Βονιφάτιε μάκαρ· διὸ καὶ στεφάνῳ σε, θείας δόξης ἐκόσμησεν· ὅθεν σήμερον, τὴν παναγίαν σου μνήμην, ἑορτάζοντες, ὑπὲρ ἡμῶν σὲ αἰτοῦμεν, πρεσβεύειν πρὸς Κύριον.

Ὁ Οἶκος
Ἀνατολῆς ὥσπερ ἀστήρ, τοὺς μάγους ἐκ Περσίδος, οὕτω σε θεία νεῦσις ἐκ δυσμῶν ὡδήγησε θεόφρον, τεχθῆναι ἐν Σπηλαίῳ, τῷ εὐδοκήσαντι Χριστῷ προσκυνῆσαι ὡς Βασιλεῖ ἁπάσης τῆς κτίσεως, καὶ τούτῳ δῶρα προσαγαγεῖν, ὡς λίβανον καὶ σμύρναν καὶ χρυσόν, Πίστιν Ἀγάπην καὶ Ἐλπίδα. Ὅθεν σαυτὸν ὁλόκληρον προσήγαγες αὐτῷ ἄμωμον δῶρον, τῷ Τυράννῳ δικαστῇ, ἐν παρρησίᾳ κράζων καὶ βοῶν· Χριστοῦ μου δοῦλος ὑπάρχω, στεφανηφόρε σοφὲ Βονιφάτιε.

 

 

 

ΑΠΟ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ

Τού
Αγίου Δημήτριου Ροστόφ
Βίοι των Αγίων

Τό Μαρτύριο τού Αγίου Μάρτυρα Βονιφάτιου
Μνήμη της 19ης Δεκεμβρίου

Μόλις στη Ρώμη, ζούσε μια γυναίκα με την ονομασία Aglaida, ο πατέρας της Akaky ήταν κάποτε ο επικεφαλής της πόλης. Όντας νέος και όμορφος, έχοντας πλούσια κληρονομιά, κληρονόμησε από τους γονείς της και απολαμβάνοντας μια ελεύθερη ζωή χωρίς νόμιμο σύζυγο, αυτή, που κατέκτησε το πάθος της αδύναμης σάρκας, πέρασε τις ημέρες της σε πορνεία και αμαρτίες. Είχε έναν πιστό υπηρέτη που ήταν ο διαχειριστής πάνω από το σπίτι και τα ακίνητά της, ήταν νέος και όμορφος. Το όνομά του ήταν Βονιφάτα και η Αγλαΐδα έζησε μαζί του σε μια εγκληματική σύνδεση, ικανοποιώντας την σαρκική επιθυμία του. Και δεν υπάρχει καμία ντροπή για να μιλήσουμε γι ‘αυτό, από τότε θα είναι μια ευτυχισμένη και θαυμάσια αλλαγή στη ζωή τους, γιατί όταν ανταμείβονται οι άγιοι, δεν είναι σιωπηλοί για τις προηγούμενες αμαρτίες τους, για να δείξουν ότι δεν είναι όλα όλοι από νεαρή ηλικία ευλογημένοι και δίκαιοι, και Είχαν, όπως και άλλοι, ένα διεφθαρμένο σώμα, αλλά με πραγματική μετάνοια, ευγενική αλλαγή και μεγάλες αρετές, έγιναν διάσημοι για την αγιότητά τους. Αυτή είναι η ιστορία της ζωής των Αγίων, έτσι ώστε εμείς οι αμαρτωλοί άνθρωποι δεν θα απεγνωσμένοι, αλλά θα επιταχύνουν σε μια γρήγορη διόρθωση, γνωρίζοντας ότι με τη βοήθεια του Θεού και μετά από τις αμαρτίες είναι δυνατό να είμαστε ιεροί, αν μόνο και θα εργαστούμε γι ‘αυτό. Και πράγματι, είναι μια όμορφη αφηγηματική αφήγηση, στην οποία ακούμε ότι ένας αμαρτωλός που προφανώς δεν έχει ελπίδα σωτηρίας γίνεται πέρα ​​από την προσδοκία του ιερού και, επιπλέον, του μάρτυρα του Χριστού, όπως ο άγιος Βονιφάς, ο οποίος υπηρετούσε την αμαρτία κατά τη διάρκεια μιας αστραφτερής ζωής και στη συνέχεια έγινε ένας εξομολόγος, ένας γενναίος ασκητής και ένας ένδοξος πάσχων για τον Χριστό. Ο Βονιφάτι, κατά τη διάρκεια της κακής του ζωής, ήταν σκλάβος της αμαρτίας, αλλά είχε μερικές αξίες άξια επαίνους: ήταν έλεος στους φτωχούς, αγαπώντας τους ξένους και ανταποκρινόμενος σε όλους όσους βρίσκονται σε ατυχία. ένας έδωσε γενναιόδωρες ελεημοσύνη, άλλοι με αγάπη έδωσαν ηρεμία, άλλοι με συμπάθεια παρείχαν βοήθεια. Έχοντας μια έντονη επιθυμία να βελτιωθεί, ο Βονιφάτι συχνά προσευχόταν στον Θεό ότι θα τον έφερνε από τα διάβολα πνεύματα και θα τον βοηθούσε να γίνει πλοίαρχος πάνω στις επιθυμίες και τα πάθη του. Και ο Κύριος δεν περιφρονούσε τον δούλο του και δεν τον άφησε να μπερδευτεί ακόμη περισσότερο στην ακαθαρσία των αμαρτωλών, αλλά προσπάθησε να τακτοποιήσει έτσι ώστε οι ακάθαρτες πράξεις του να πλυθούν με το ρίψιμο του αίματός του και μέσω αυτής της ψυχής έγινε ένα είδος βασιλικού κόκκινου και στέφθηκε με ένα μαρτύριο στέμμα. Αυτό επιτεύχθηκε ως εξής.
Εκείνη την εποχή υπήρξε έντονη δίωξη των Χριστιανών, ένα βαθύ σκοτάδι ειδώλων κάλυψε ολόκληρη την Ανατολή και πολλοί πιστοί βασανίστηκαν και σκοτώθηκαν για τον Χριστό. Για την κυρία Boniface Aglaïde ήρθε μια σίγουρη σκέψη και μια ισχυρή και ακαταμάχητη επιθυμία να έχει μαρτύριο στο σπίτι της. Το να μην έχει από τους υπηρέτες της κάποιος πιο πιστός και αποτελεσματικότερος από τη Βονιφατία, τον αποκάλεσε, άνοιξε την επιθυμία του σε αυτόν και σε ιδιωτικό είπε:
“Εσύ το γνωρίζεις, αδελφός για τον Χριστό, πόσες αμαρτίες έχουμε επανορθώσει, δεν φροντίζουμε για μελλοντική ζωή και σωτηρία? Πώς μπορούμε να σταθούμε πριν από την τρομερή κρίση του Θεού, σύμφωνα με την οποία, σύμφωνα με τις πράξεις τους, πρέπει να καταδικαστούν σε σοβαρές ταλαιπωρίες; Αλλά από έναν ευσεβή σύζυγο άκουσα ότι αν κάποιος έχει τα λείψανα των μαρτύρων του Χριστού και τα τιμά, λαμβάνει βοήθεια για σωτηρία και στο σπίτι αυτής της αμαρτίας δεν πολλαπλασιάζεται, έτσι ώστε να μπορεί κανείς να επιτύχει την αιώνια ευδαιμονία που τιμήσαν οι άγιοι μάρτυρες. Τώρα πολλοί, λένε, εκτελούν κατορθώματα για τον Χριστό και, δίνοντας το σώμα τους σε βάσανα, λαμβάνουν στέμματα μάρτυρας. Σερβίρετε με: τώρα είναι η ώρα να σας δείξω αν έχετε πραγματικά αγάπη για μένα. Αντίθετα, πηγαίνετε στις χώρες όπου ανεγέρθηκε η δίωξη των χριστιανών και προσπαθήστε να μου φέρετε τα λείψανα ενός από τους ιερούς μάρτυρες, για να τους τιμηθώ με τιμή και να κτίσω ένα ναό σε αυτόν τον μάρτυρα και να τον έχω πάντα ως θεματοφύλακα, προστάτη και συνεχή οπαδό του ενώπιον του Θεού.
Αφού άκουσε την Aglaid, η Vonifati συμφώνησε ευχαρίστως με την πρότασή της και εξέφρασε την πλήρη ετοιμότητά της να ακολουθήσει. Η κυρία του έδωσε πολύ χρυσάφι, διότι ήταν αδύνατο να πάρει σώματα μάρτυρας χωρίς δώρα και χρυσάφι: κακοί βασανιστές, βλέποντας την ισχυρή αγάπη και ζήλο των χριστιανών στα λείψανα, δεν τους έδιναν για τίποτα, αλλά πωλούσαν με μια ακριβή τιμή και έτσι κέρδισαν μεγάλα κέρδη. Ο Βονιφάτι πήρε πολύ χρυσό από την ερωμένη του, εν μέρει για να εξαγοράσει λείψανα του μάρτυρα και εν μέρει για να διανείμει ελεημοσύνη σε ζητιάνοι, προετοίμαζε επίσης πολλά διαφορετικά εσώρουχα, καμβάδες και όλα όσα χρειάζονταν για να προσελκύσουν ειλικρινείς μάρτυρες. Λαμβάνοντας μαζί του πολλούς άλλους σκλάβους, βοηθούς και άλογα, ξεκίνησε το ταξίδι του. Αφήνοντας το σπίτι, αυτός, γελώντας, είπε στην ερωμένη του:
“Και τι θα συμβεί, κυρία, αν δεν βρω κανένα σώμα μάρτυρα και το σώμα μου, βασανισμένο για τον Χριστό, θα σας φέρει – θα τον δεχόσαστε τότε με τιμή;”
Ο Αγλαϊδα γέλασε και τον έκλεψε ως μεθυσμένο και αμαρτωλό και, με το να τον κατηγορήσει, είπε:
“Τώρα, ο χρόνος του αδελφού μου, όχι για ψεύτικο, αλλά για σεβασμό.” Θα πρέπει να φυλάσσετε προσεκτικά τον εαυτό σας από κάθε υπερβολή και ψευδαίσθηση ενώ βρίσκεστε στο δρόμο: η αγία εργασία πρέπει να γίνεται ειλικρινά και ευγενικά και με αυτόν τον τρόπο θα πρέπει να παραμείνετε σε ταπεινότητα και αποχή, να θυμάστε ότι θα εξυπηρετήσετε τα ιερά λείψανα στα οποία δεν αγγίζουμε μόνο, αλλά ακόμη και να τα κοιτάξουμε είναι ανάξια. Πηγαίνετε στην ειρήνη, αλλά ο Θεός , ο σκλάβος που πήρε το σχιστόλιθο και έχυσε το αίμα Του για μας, συγχωρέστε τις αμαρτίες μας και στείλατε τον άγγελό Του και στρέψατε σε μια καλή και ευημερούσα πορεία.
Ο Βονιφάτι πήρε στην καρδιά του την τάξη της ερωμένης του και ξεκίνησε ένα ταξίδι, διαλογίζοντας στο μυαλό του τι θα έπρεπε να αγγίξει με τα αμαρτωλά, αμαρτωλά χέρια του. Ο Βονιφάτι άρχισε να λυπάται για τις προηγούμενες αμαρτίες του και αποφάσισε να επιταχύνει: μην τρώτε κρέας, μην πίνετε κρασί, αλλά προσεκτικά και συχνά προσεύχεστε να έρθετε στο φόβο του Θεού. Ο φόβος είναι ο πατέρας της προσοχής και η προσοχή είναι η μητέρα της εσωτερικής ειρήνης, από την οποία γεννιέται η αρχή και η ρίζα της μετάνοιας. Έτσι, ο Βονιφάτι έβαλε στον εαυτό του τη ρίζα της μετάνοιας, ξεκινώντας από το φόβο του Θεού, την προσοχή στον εαυτό του και τις αδιάλειπτες προσευχές, απέκτησε την επιθυμία για μια τέλεια ζωή.
Όταν ο Wonifati έφτασε στη Μικρά Ασία και εισήλθε στην περίφημη πόλη των Ταρσίων 8531 , τότε κάτω από τον βασιλιά Διοκλητιανό και τον συμμαχικό του Μαξιμιανό, ανεγέρθηκε ένας σοβαρός διωγμός εναντίον των χριστιανών και οι πιστοί υποβλήθηκαν σε σοβαρά βάσανα. Αφήνοντας τους σκλάβους στο ξενοδοχείο, τους διέταξε να ξεκουραστούν και δεν ξεκουράστηκε, αμέσως πήγε να δει τα βάσανα των μαρτύρων, τους οποίους είχα ακούσει πριν. Φτάνοντας στον τόπο του μαρτύρου, ο Βονιφάτι είδε ένα πλήθος ανθρώπων που συγκεντρώθηκαν για να δουν τα βασανιστήρια που υποφέρουν οι Χριστιανοί. Όλοι αυτοί κηρύχθηκαν μόνο ένα λάθος: η χριστιανική πίστη και η ευσεβής ζωή, αλλά το μαρτύριο τους επιβλήθηκε άνισες και άνισες: το ένα κρεμάστηκε από το κεφάλι και στο έδαφος κάτω από αυτό ήταν μια φωτιά, η άλλη ήταν εγκάρσια συνδεδεμένη με τέσσερις πυλώνες, τα πριόνια, οι άλλοι δολοφόνοι ήταν ακονισμένοι με αιχμηρά εργαλεία, άλλα – τα μάτια τρυπημένα, τα μέλη του σώματος κόπηκαν από ένα άλλο, άλλα τοποθετήθηκαν στο πηδάλιο και, αφού σηκώθηκαν από το έδαφος, στοιβάζονταν στο έδαφος για να περάσουν στο λαιμό, – τα χέρια και τα πόδια κόπηκαν και αυτός, σαν μια σφαίρα, έλασης στο έδαφος, αλλά σε όλα τα πρόσωπα η πνευματική χαρά είχε δει, επειδή, διατηρώντας το ανυπόφορο μαρτύριο για τον άνθρωπο, ενισχύονταν από τη χάρη του Θεού. Ο ευλογημένος Βονιφάτι παρακολουθούσε αυτό με μεγάλη προσοχή, τότε θαυμάστηκε με την θαρραλέα υπομονή των μαρτύρων, τότε, επιθυμώντας το ίδιο στέμμα, γεμάτος με θεϊκό ζήλο και στέκεται στη μέση εκείνου του τόπου, άρχισε να αγκαλιάζει όλους τους μάρτυρες που ήταν ήδη είκοσι και στο αυτί όλοι, φώναξαν δυνατά:
“Μεγάλος είναι ο χριστιανικός Θεός!” Είναι υπέροχος, γιατί βοηθά τους υπηρέτες του και τους δυναμώνει σε τέτοιες μεγάλες ταλαιπωρίες!
Μετά από αυτό, άρχισε και πάλι να φιλάει τους μάρτυρες και να τους φιλάει τα πόδια με αγάπη, και εκείνοι που δεν είχαν πόδια, τα άλλα μέρη του σώματος, αγκάλιαζαν τους μάρτυρες, τους πίεζαν στο στήθος τους, καλώντας τους ευτυχισμένους, διότι, αφού υπέστησαν θαρραλέα βραχύβια βάσανα θα λάβουν αμέσως αιώνια ειρήνη, χαρά και ατέλειωτη χαρά, ενώ ο Βονιφάτι προσευχήθηκε για τον εαυτό του έτσι ώστε να μπορεί να είναι συμπολίτης-μάρτυρας σε ένα τέτοιο κατόρθωμα και ένας συμμετέχων στο στέμμα που λαμβάνουν από τον Ιππότη Χριστό. Ολόκληρος ο λαός σφυρηλατούσε τα μάτια του, ειδικά τον δικαστή, ο οποίος βασάνιζε τους ιερούς ασθενείς. Βλέποντας μπροστά του στο πρόσωπο του Vonifatii ο ξένος και ο ξένος, ρώτησε: ποιος είναι και από πού; Και αμέσως διατάζοντάς τον να τον αρπάξει και να τον φέρει στον εαυτό του, ρώτησε:
– Ποιος είσαι;
“Χριστιανός!” Απάντησε στον άγιο.
Αλλά ο δικαστής ήθελε να γνωρίσει το όνομά του και την προέλευσή του. Απαντώντας σε αυτό, ο άγιος είπε:
“Το πρώτο και αγαπημένο μου όνομα είναι χριστιανός, ήρθα εδώ από τη Ρώμη και αν θέλετε να μάθετε το όνομα που μου έδωσαν οι γονείς μου, το όνομά μου είναι Boniface”.
“Έτσι, ο Βονιφάτι,” είπε ο δικαστής, “έρχονται στους θεούς μας, μέχρι να σκίσω τη σάρκα και τα οστά σου και να τους προσφέρω θυσίες”. Τότε θα απονεμηθούν πολλές ευλογίες, θα εξιλεώσουν τους θεούς, θα απαλλαγούν από τον πόνο που σας απειλεί και θα λάβουμε πολλά δώρα από εμάς.
Σε απάντηση, ο Βονιφάτι είπε:
“Δεν πρέπει να απαντήσω ούτε στα λόγια σας, αλλά θα πω και πάλι αυτό που έχω πει πολλές φορές: Είμαι Χριστιανός και αυτό είναι το μόνο πράγμα που ακούτε από μένα και αν δεν θέλετε να το ακούσετε, τότε κάνετε μου τι θέλεις Παρακαλώ!
Όταν ο Βονιφάτι έδωσε αυτά τα λόγια, ο δικαστής του διέταξε αμέσως να τον γδύσει, να τον κρεμάσει ανάποδα και να νικήσει βίαια. Και ο άγιος ήταν ένα φασόλι τόσο πολύ που ολόκληρα κομμάτια κρέατος έπεσαν από το σώμα του και τα οστά εκτέθηκαν. Ο ίδιος, σαν να μην αισθάνεται το πόνο και να μην φροντίζει για τις πληγές που έλαβε, κατευθύνει τα μάτια του στους ιερούς μάρτυρες, βλέποντας στα δεινά τους ένα παράδειγμα για τον εαυτό του και παρηγορημένο από το γεγονός ότι απονεμήθηκε μαζί τους για να υποφέρουν για τον Χριστό. Τότε ο δράστης τον διέταξε να αποδυναμώσει λίγο το μαρτύριο του και, προσπαθώντας ξανά να τον πείσει με λόγια, είπε:
– Vonifati, αυτή είναι η αρχή του μαρτύρου, ας σας εξυπηρετήσει για να υποδείξετε ότι είναι καλύτερο να επιλέγετε: εδώ έχετε βιώσει αφόρητη ταλαιπωρία, έρθετε στα συναισθήματά σας, καταδικάζεστε και θυσιάζετε, ή θα υποφέρετε αμέσως ακόμα μεγαλύτερη και πιο σκληρή ταλαιπωρία.
Το ιερό αντιτάχθηκε:
“Γιατί μου παραγγέλλω άσεμνο, άσχημα!” Δεν ακούω ούτε καν για τους θεούς σας και μου επιτρέπετε να τους θυσιάσετε!
Τότε ο δικαστής, με μεγάλο θυμό, τον διέταξε να ωθήσει τις αιχμηρές του βελόνες κάτω από τα νύχια του και τα δάχτυλα των ποδιών, αλλά ο άγιος, ανεβάζοντας τα μάτια και το μυαλό του στον ουρανό, ανέχτηκε σιωπηλά. Τότε ο δικαστής έρχεται με ένα νέο μαρτύριο: διέταξε να λιώσει το κασσίτερο και να χύσει στο στόμα του αγίου. Όταν ο κασσίτερος λειώσει, ο άγιος, σηκώνοντας τα χέρια του στον ουρανό, προσευχόταν:
“Κύριε, Θεέ μου, ο Ιησούς Χριστός, ο οποίος με ενδυναμώνει με τα μαρτύρια που υπέμεινα, μένει τώρα μαζί μου, χαλαρώνει τα βάσανα μου”. Είστε η μόνη παρηγοριά μου: δώστε μου ένα σαφές σημάδι ότι με βοηθάτε να νικήσω τον Σατανά και αυτόν τον άδικο δικαστή: για χάρη σου, όπως εσείς το ξέρετε, υποφέρω.
Αφού τελείωσε αυτή την προσευχή, ο Βονιφάτι γύρισε στους ιερούς μάρτυρες με αίτημα να τον βοηθήσουν μέσω των προσευχών του να υπομείνουν τρομερή αγωνία. Οι βασανιστές, πλησιάζοντάς τον, άνοιξαν το στόμα του με σιδερένια εργαλεία και έριξαν κασσίτερο στο λαιμό του, αλλά δεν έβλαψαν τον άγιο. Εκείνοι που εμφανίζονται στο μαρτύριο, βλέποντας τέτοια σκληρότητα, τρέμουν και άρχισαν να αναφωνούν:
“Μεγάλος είναι ο χριστιανικός Θεός!” Μεγάλος είναι ο Βασιλιάς – ο Χριστός! Όλοι πιστεύουμε σε εσένα, Κύριε!
Έτσι αναφωνώντας, όλοι στράφηκαν στο λατρευτικό λατρευτικό είδωλο, θέλοντας να το καταστρέψουν, ο δικαστής δεν το έλεγε δυνατά και πέταξε πέτρες σ ‘αυτόν για να τον σκοτώσει. Ο δικαστής, αφού ανέβηκε από δικαστικό μέρος, με ντροπή έχει δραπετεύσει στο σπίτι, και η Βινφατία διέταξε να κρατήσει υπό την επιτήρηση.
Το πρωί, όταν ο ενθουσιασμός υποχώρησε και η λαϊκή εξέγερση σταμάτησε, ο δικαστής εμφανίστηκε και πάλι στον δικαστή και κάλεσε τον Βονιφατίγια, κατηγόρησε το όνομα του Χριστού και χλεύασε τον τρόπο που ο Χριστός σταυρώθηκε. Ο άγιος, ανίκανος να υπομείνει βλασφημία εναντίον του Κυρίου του, έδωσε πολλά ενοχλητικά λόγια για τον δικαστή, με την σειρά του να ανατρέψει τους άψυχους θεούς και να εκθέσει την τύφλωση και την παραφροσύνη εκείνων που τον λατρεύουν και έτσι ακόμα πιο θυμωμένος ο δικαστής που αμέσως διέταξε να λιώσει το λάκκο ρητίνης και να ρίξει τον άγιο μάρτυρας. Αλλά ο Κύριος δεν εγκατέλειψε τον δούλο του: ξαφνικά ο άγγελος κατεβαίνει από τον ουρανό και ποτίζει τον μάρτυρα στο καζάνι, όταν η ρητίνη χύνεται έξω, μια ισχυρή φλόγα που σχηματίζεται γύρω του, η οποία χτύπησε πολλούς στέκεται γύρω από τους ασεβείς παγούς. Ο άγιος βγήκε υγιής, χωρίς να υποστεί βλάβη από πίσσα και φωτιά. Τότε, ο βασανιστής, βλέποντας τη δύναμη του Χριστού, φοβήθηκε, σαν να μην υποφέρει ο ίδιος, και διέταξε αμέσως να κόψει τη Μποναπάθεια με το σπαθί. Οι στρατιώτες πήραν τον μάρτυρα και τον οδήγησαν στην περικοπή. Ο άγιος, αφού ζήτησε τον εαυτό του λίγο χρόνο για προσευχή, στράφηκε προς τα ανατολικά και προσευχόταν:
“Κύριε, Κύριε Θεέ!” Σερβίρετε τις ευχαριστίες μου και βοηθήστε μου, έτσι ώστε ο εχθρός για τις αμαρτίες μου που διαπράττει τρανταχτά δεν θα μπλοκάρει την πορεία προς τον ουρανό, αλλά θα πάρει την ψυχή μου με ειρήνη και θα με φέρει μαζί με τους ιερούς μάρτυρες που ρίχνουν αίμα για σένα και διατηρούν πίστη στο τέλος. Το ποίμνιο, που απέκτησε με το δίκαιο αίμα Σου, ο λαός σου, ο Χριστός, αγαπητέ μου, παραδίδει από κάθε αμαρτία και παγανιστική αυταπάτη, γιατί είσαι ευλογημένος και παραμένει για πάντα!
Έτσι προσευχόμενος, ο Βονιφάτι έβαζε το κεφάλι του κάτω από το σπαθί και κόπηκε, το αίμα ρέει από την πληγή του μαζί με το γάλα. Οι άπιστοι, βλέποντας αυτό το θαύμα, στράφηκαν αμέσως στον Χριστό – αριθμός περίπου 550 ανθρώπων, και, αφήνοντας τα κακά είδωλα, προσχώρησαν στους πιστούς. Αυτός ήταν ο θάνατος του Αγίου Βονιφάτιου, ο οποίος, όταν βρισκόταν στο δρόμο του από το σπίτι, προέβλεπε, με γέλιο, στην ερωμένη του τι απέδειξε στην πράξη.
Εν τω μεταξύ, οι φίλοι του Βονιφάτα και των σκλάβων της Αγλαΐδας, που ήρθαν μαζί του για να βρουν λείψανα, χωρίς να ξέρουν τίποτα για το τι συνέβη, καθόταν στο ξενοδοχείο και περιμένονταν για τον Μπονιφάτσο. Βλέποντας ότι δεν επέστρεψε από το βράδυ, ήταν έκπληκτοι, δεν τον είδαν και όλη τη νύχτα, και επίσης το επόμενο πρωί, άρχισαν να κρίνουν και να μιλούν άσχημα γι ‘αυτόν (όπως είπαν οι ίδιοι), υποδηλώνοντας ότι είχε μεθυσθεί κάπου και ξοδεύει χρόνο με αδελφές:
“Εκεί,” είπαν, γελώντας, “πώς ο Βονιφάτι ήρθε να αναζητήσει ιερά λείψανα!”
Αλλά αφού δεν επέστρεψε την άλλη νύχτα και την τρίτη ημέρα, άρχισαν να προβληματίζονται, να τον ψάχνουν, να περπατούν γύρω από την πόλη και να ρωτούν γι ‘αυτόν. Ατυχώς, ή μάλλον, κατά την κρίση του Θεού, συνάντησαν έναν άνθρωπο που ήταν αδερφός σχολιασμού 8533 και τον ρώτησαν αν δεν είχε δει ένα άτομο, έναν ξένο που είχε έρθει εδώ. Απάντησε ότι χθες ο συγκεκριμένος ξένος σύζυγος, τραυματίστηκε για τον Χριστό στη θέση του μαρτύρου, καταδικάστηκε σε θάνατο και κόπηκε με ένα σπαθί.
“Δεν ξέρω”, είπε. “Είναι αυτό που ψάχνετε;” Πες μου, τι είναι;
Περιγράφουν την εμφάνιση του Boniface, ότι είναι μικρός και έχει κόκκινα μαλλιά. και πέρασε σε άλλα σημάδια του προσώπου του. Τότε ο άνθρωπος τους είπε:
– Μάλλον αυτό είναι αυτό που ψάχνεις!
Αλλά δεν το πίστευαν, λέγοντας:
“Δεν ξέρεις τον άνθρωπο που ψάχνουμε.”
Και, συζητώντας μεταξύ τους, θυμούνται τον πρώην χαρακτήρα της Βοινοφατίας, τον ορκίζονται και λένε:
“Θα υποφέρει ένας μεθυσμένος και ένας απελευθερωμένος για τον Χριστό;”
Αλλά ο αδελφός των σχολίων επέμενε μόνος του.
“Εξωτερικά, όπως λέτε, ένας άνθρωπος χθες και την προηγούμενη ημέρα πράγματι βασανίστηκε στο δικαστήριο”, είπε, “όμως, τι σας εμποδίζει;” Πηγαίνετε – και θα δείτε το σώμα του που βρίσκεται στον τόπο όπου ήταν κολοβωμένη.
Ακολούθησαν τον άνθρωπο, ήρθαν στον τόπο του μαρτύρου, όπου βρισκόταν ο στρατιωτικός φρουρός, έτσι ώστε τα σώματα των μαρτύρων να μην είχαν απαχθεί από τους χριστιανούς. Ο άνδρας που περπατούσε μπροστά τους έδειξε στον ψευτοκομμένο μάρτυρα και είπε:
“Δεν είναι αυτό που ψάχνετε;”
Όταν είδαν το σώμα του μάρτυρα, αμέσως άρχισαν να αναγνωρίζουν τον φίλο τους και όταν το κεφάλι του, τοποθετημένο ξεχωριστά, συνδέθηκε με τον κορμό, έδειξαν απόλυτα ότι ήταν ο Βονιφάτι και ήταν πολύ έκπληκτοι και ταυτόχρονα άρχισαν να νιώθουν ντροπή επειδή σκέφτηκαν και μίλησαν για αυτόν άσχημα, φοβούνταν επίσης ότι η τιμωρία τους δεν θα τους έπληττε επειδή καταδίκασαν τον άγιο και γέλασαν τη ζωή του, χωρίς να γνωρίζουν τις σκέψεις και τις καλές του προθέσεις.
Όταν κοίταξαν το πρόσωπο του αγίου και με μεγάλη έκπληξη, είδαν ξαφνικά ότι ο Βουνιφάτι άνοιξε σταδιακά τα μάτια του και τα κοίταξε χαριτοί σαν στους φίλους του, τα χείλη του χαμογελούσαν, το πρόσωπό του λαμπερό, σαν να έδειχνε την εμφάνιση ότι τους συγχωρούσε όλα αμαρτία εναντίον του.
Ήταν τρομοκρατημένοι και χαρούμενοι από κοινού, που έριχναν ζεστά δάκρυα, φώναζαν πάνω του λέγοντας:
– Δούλη του Χριστού, ξεχάστε τις αμαρτίες μας, ότι καταδικάσαμε αδίκως τη ζωή σας και σας ορκίστηκα ανόητα!
Έδωσαν 500 χρυσά νομίσματα στους ασεβείς και πήραν το σώμα και το κεφάλι της Αγίας Βονιφατίας, χρίνοντας με αρωματικά κοστούμια, τα κουνούσαν με καθαρά πανιά και τα βάζουν στην κιβωτό, πήγαν στα σπίτια τους, φέρνοντας το σώμα του μάρτυρα στην ερωμένη τους. Καθώς πλησίαζαν τη Ρώμη, ο Άγγελος του Θεού εμφανίστηκε στο όνειρο του Αγλάιντ και είπε:
“Ετοιμαστείτε να δεχτείτε αυτόν που προηγουμένως ήταν ο δούλος σας, τώρα γίνετε ο αδελφός μας και ο συνάδελφός μας, αποδεχτείτε αυτόν που ήταν ο δούλος σας και τώρα θα είναι ο κύριος σας και θα τον ευλάβετε ευλαβικά, επειδή είναι ο φύλακας της ψυχής σας και ο προστάτης της ζωής σας .
Ξύπνησε, τρομοκρατήθηκε, πήρε αμέσως μερικούς αξιοσέβαστους εκκλησιαστικούς κληρικούς, βγήκε για να συναντήσει τον ιερό μάρτυρα Βονιφατία, τον οποίο είχε στείλει νωρίτερα ως σκλάβος, και με την επιστροφή του τον πήρε στο σπίτι της με ευλάβεια με δάκρυα σαν κυρία. Και θυμήθηκε την προφητεία που έλεγε ο άγιος, αναχωρώντας στο δρόμο και ευχαρίστησε τον Θεό που κανόνισε έτσι ώστε ο άγιος Βωνιφάτι για τις αμαρτίες του να γίνει μια θυσία ευνοϊκή για τον Θεό. Στο κτήμα του, που προστατεύθηκε από τη Ρώμη σε 50 στάδια του 8534 , η Αγλαΐδα έχτισε έναν υπέροχο ναό στο όνομα του ιερού μαρτύρου του Boniface και τοποθετούσε τα ιερά λείψανα, αφού πολλά θαύματα έγιναν σύμφωνα με τις προσευχές του μάρτυρα, οι πολυαγαίες θεραπευτικές αγωγές των ασθενών έληξαν, , και πολλοί προσευχόμενοι στον τάφο του αγίου έλαβαν την εκπλήρωση των αναφορών τους.
Αργότερα η ευλογημένη Αγλαΐδα, έχοντας διαιρέσει ολόκληρη την περιουσία της με τους φτωχούς και τους φτωχούς, παραιτήθηκε από τον κόσμο και μετά από άλλα 18 χρόνια με μεγάλη μετάνοια, πέθανε με τον κόσμο και προσχώρησε στον ιερό μαρτύριο Βονιφάτια, τοποθετημένος δίπλα στο φέρετρο του 8535 .
Έτσι, αυτός ο διπλός άγιοι, που μετέτρεψε με θαυμασμό την προηγούμενη ζωή του, έλαβε ένα καλό τέλος, ένας, έχοντας πλέξει τις αμαρτίες του με αίμα, απονεμήθηκε στέμμα ενός μάρτυρος, ο άλλος, μέσα από δάκρυα και αυστηρή ζωή, καθαρίστηκε από σαρκώδη βρωμιά. και οι δύο ήταν δικαιολογημένοι και αδιάφοροι ενώπιον του Κυρίου Ιησού Χριστού, στους οποίους είναι δόξα για πάντα. Αμήν.

* * *

8531 Η Κιλικία είναι η νοτιοανατολική ρωμαϊκή επαρχία της Μικράς Ασίας. – Tarsus είναι μια μεγάλη και κατοικημένη πόλη αυτής της επαρχίας, στο νότιο τμήμα της, στην εύφορη πεδιάδα, κοντά στον ποταμό Kydnev, κοντά στη ροή της στη Μεσόγειο Θάλασσα – μια μέχρι σήμερα αρκετά σημαντική εμπορική πόλη.
8532 Ο Άγιος Μάρτυρας Βονιφάτι υπέστη και πέθανε στις 19 Δεκεμβρίου 290.
8533 Για τη θέση και τις ευθύνες των σχολίων, βλ. Σελ. 987. περίπου. 1.
8534 Η σκηνή είναι ένα μέτρο μήκους στα 88 βήματα. επόμενο. 50 στάδια είναι ίσες με σχεδόν 9 versts. Ο επικεφαλής του St. Η Βονιφάτιγια είδε αργότερα την Κωνσταντινούπολη το 1200, τον Ρώσο προσκυνητή Αντώνιο. Πάνω από τον ναό του Αγίου Βονιφάτα στη Ρώμη, που χτίστηκε από τον ίδιο ακόμα τον Αγλαϊδα, αφού ένας πιο εκτεταμένος ναός χτίστηκε στο όνομα της Αγίας. Ο Αλέξης, ο άνθρωπος του Θεού από την κατώτερη εκκλησία μέχρι το νέο ανώτερο, στο σκάρυσμα του οποίου διατηρούνται ξεχωριστά κεφαλές.
8535 Σύμφωνα με τις Ρωμαϊκές πράξεις του Αγίου. οι μάρτυρες και ο Έλληνας συνάδελφος του Αγίου Νικόδημου, ο Αγλαΐδης μετά τα επιτεύγματα απονεμήθηκε ακόμα και το δώρο των θαυμάτων και ο εξορκισμός των δαίμων, κατατάσσεται στους αγίους και η μνήμη του γιορτάζεται μαζί με την Αγία μάρτυρας του Boniface.