ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ
ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΞΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

 

 

 
 
 
 

 
 

Ἡ Θεία Μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ

 

Στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος Άρτας, έργο ανώνυμου του 17ου αιώνα μ.Χ.

 

Ἀπολυτίκιον

Ἦχος βαρύς.
Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει Χριστὲ ὁ Θεός, δείξας τοῖς Μαθηταῖς σου τὴν δόξαν σου, καθὼς ἠδυναντο. Λάμψον καὶ ἡμῖν τοῖς ἁμαρτωλοῖς, τὸ φῶς σου τὸ ἀΐδιον, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, φωτοδότα δόξα σοι.

 

Κοντάκιον

Ἦχος βαρύς. Αὐτόμελον.

Ἐπὶ τοῦ ὄρους μετεμορφώθης, καὶ ὡς ἐχώρουν οἱ Μαθηταί σου τὴν δόξαν σου, Χριστὲ ὁ Θεὸς ἐθεάσαντο, ἵνα ὅταν σε ἴδωσι σταυρούμενον, τὸ μὲν πάθος νοήσωσιν ἑκούσιον, τῷ δὲ κόσμῳ κηρύξωσιν, ὅτι σὺ ὑπάρχεις ἀληθῶς, τοῦ Πατρὸς τὸ ἀπαύγασμα.

 

Κάθισμα τῆς Ἑορτῆς
Ἦχος δ’
Ἐπεφάνης σήμερον 
Ἑορτὴ ὑπέρλαμπρος ἡ τοῦ Δεσπότου, ἦλθε, δεῦτε ἅπαντες, ἐπὶ τῷ ὄρει νοερῶς, προκαθαρθέντες ἀνέλθωμεν, τῷ Θαβωρίῳ, Χριστὸν ἐποψόμενοι.

Μετὰ τὴν β’ Στιχολογίαν, Κάθισμα τῆς Ἑορτῆς
Ἦχος πλ. α’
Τὸν συνάναρχον Λόγον
Ὁ ὁμότιμος Λόγος Πατρὶ καὶ Πνεύματι, σαρκωθεὶς ἐκ Παρθένου εἰς σωτηρίαν ἡμῶν, ἀνεστράφη τοῖς ἐν γῇ καθάπερ γέγραπται, καὶ ἀνελθὼν ἐν τῷ Θαβώρ, σὺν προκρίτοις Μαθηταῖς, ἐνδόξως μετεμορφώθη· διὸ ὑμνοῦμεν αὐτοῦ τὴν θείαν, καὶ παναγίαν συγκατάβασιν.

 

 

 

ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ
ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΞΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

 

ΜΑΡΤΥΡΙΟΝ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΕΝΔΟΞΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΥΠΛΟΥ

 υπό Συμεών τού Μεταφραστού

 


Euplus m. Catananae., sub Diocletiano 





Άγιος Εύπλος ο Διάκονος, ο Μεγαλομάρτυρας

 

Святой мученик Архидиакон Евпл Катанский.
Фреска
Ο Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος.
Τοιχογραφία (Fresco)

 

Святой мученик архидиакон Евпл.
Фреска Около 1350 года.
монастыря Высокие Дечаны, Косово, Сербия.
Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους περίπου 1350 μ.Χ.
στην Ιερά Μονή Βισόκι Ντέτσανι. Κοσσυφοπέδιο. Σερβία

 

 

 

Ἐκ τῆς στολῆς μέν, σεπτὸς Εὖπλος Λευΐτης.
Ἐκ τῆς τομῆς δέ, στερρὸς ὄντως ὁπλίτης.
Πλήγη ἑνδεκάτῃ ξίφει Εὖπλος κοπήεντι.

 

Βιογραφία

Έζησε στα τέλη του 3ου αιώνα μ.Χ., όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός. Γεννήθηκε στην Κατάνη της Σικελίας, όπου ήταν και διάκονος της εκεί Εκκλησίας.

Св. Евпл.
Фреска.1547 г.
Афон (Дионисиат).
Тзортзи (Зорзис) Фука.
Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1547 μ.Χ.
στην Ιερά Μονή Διονυσίου. Άγιον Όρος
έργο τού αγιογράφου Τζώρτζη (Ζώρζη) Fuca


Святой Мученик Архидиакон Евпл Катанский.
Византийская фреска. Город Кастория, Греция.
Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος
Τοιχογραφία (Fresco) βυζαντινή
στήν πόλη τής Καστοριάς. Ελλάδα

 

Θερμός κήρυκας του Ευαγγελίου ο Εύπλος, προσπαθούσε να στερεώσει την πίστη των διωκόμενων χριστιανών και τους προέτρεπε να προτιμούν τα πιο φρικτά μαρτύρια παρά να αρνηθούν το Χριστό. Διότι «εἰ ὑπομένομεν, καὶ συμβασιλεύσομεν εἰ ἀρνούμεθα. Κακεῖνος ἀρνήσεται ἠμᾶς» (Β’ προς Τιμόθεον, 6 12). Εάν, δηλαδή, δείχνουμε υπομονή, τότε και θα βασιλεύσουμε μαζί μ’ αυτόν (το Χριστό). Εάν, όμως, Τον αρνούμαστε, και Εκείνος θα μας αρνηθεί.

 

Святой Мученик Архидиакон Евпл Катанский.
Фреска 1191 год.
церкви Св. Георгия в Курбиново
Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1191 μ.Χ.
στόν Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου
2 χιλιόμετρα από τό χωριό Κουρμπίνοβο,
Σκόπια


Святой мученик Архидиакон Евпл.
Фреска 1208 – 1209 годы.
церкви Богородицы в монастыре Студеница, Сербия.
Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος
Τοιχογραφία (Fresco) μεταξύ τών ετών 1208-1209 μ.Χ.
στόν Ιερό Ναό Κοιμήσεως τής Θεοτόκου
τής Ιεράς Μονής Στουντένιτσας. Σερβία

 

 

 

Мч. Евпл.
Фреска 1-я половина XI в.
из церкви Введения монастыря Водоча.
Сербская Православная Церковь.
Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος
Τοιχογραφία (Fresco) τού πρώτου μισού τού 11ου αιώνα μ.Χ. στο Vodocha, Manastir Sveti Leontij.
Μοναστήρι στο όνομα τού Αγίου Λεοντιου
Ευρίσκεται 4 χιλιόμετρα δυτικά της πόλης τής σημερινής νστρώμνιτσας ή Στρούμιτσας ή τής παλαιότερης Τιβεριόπολης ή τής ακόμα παλαιότερης Αστεριόν, κοντά στη μεθοριακή διάβαση Νόβο Σέλο-Πετρίτσι προς τη Βουλγαρία. Τη διαρρέει ο ποταμός Στρωμνιτσιώτης ή Πόντος (σήμερα Στρουμίτσα), παραπόταμος του Στρυμώνα Στην περιοχή γύρω από την πόλη ζουν περίπου 100.000 άνθρωποι. Σκόπια

 

Евпл архидиакон Катанский, мч.; Россия. Новгород Великий; XIV в.; местонахождение: Россия. Новгород Великий. Церковь Преображения (Спас на Ковалеве). Алтарь, Апсида
Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος
Τοιχογραφία τού έτους 1380 μ.Χ.
στον Ι. Ναό τής Μεταμορφώσεως τού Σωτήρος (Σωτήρος στο Kovalev) Καθολικό Kovalev Μοναστήρι (Σωτήρα) – ένα από τα μικρότερα προαστιακό Νόβγκοροντ μοναστήρια που υπήρχαν στις δωρεές από τους πλούσιους και διάσημους ανθρώπους της πόλης. Χτισμένο με διάταξη της ευγενή Ontsifora Zhabina περίπου 1345 στο Νόβγκοροντ . Ρωσία

 

Святой мученик Архидиакон Евпл Катанский.
Фреска XIII век.
церкви Святых Николая и Пантелеимона (Боянской церкви)
близ Софии, Болгария.
Ο Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος.
Τοιχογραφία (Fresco) τού 13ου αιώνα μ.Χ.στόν Ιερό Ναό τών Αγίων Νικολάου και Παντελεήμονα (εκκλησία Boyana) 8χλμ. από τη Σόφια , στο χωριό Μπογιάνα
στους πρόποδες των βουνών της Βίτοσα . Βουλγαρία.

 

Святой мученик Архидиакон Евпл.
Фреска Около 1350 года.
церкви Святых Космы и Дамиана (“Малые Святые Врачи”)
в Охриде.
Ο Άγιος Διάκονος Εύπλος.
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους περίπου 1350 μ.Χ.
στόν Ιερό Ναό τών Αγίων Κοσμά καί Δαμιανού
(εκκλησία Αγιων Αναργύρων)
Οχρίδα (Αχρίδα). Σκόπια

 

Святой мученик Архидиакон Евпл Катанский.
Фреска
Ο Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος.
Τοιχογραφία (Fresco)


Святой мученик Архидиакон Евпл Катанский.
Фреска
Ο Άγιος Μάρτυς Διάκονος Εύπλος.
Τοιχογραφία (Fresco)

 

Οι ειδωλολάτρες, βλέποντας αυτή τη δραστηριότητα του Εύπλου, τον κατήγγειλαν στον Έπαρχο Καλβισιανό. Αυτός προσπάθησε με συζήτηση να πείσει τον Εύπλο ότι ήταν μωρία να πιστεύει στον Τριαδικό Θεό και έπρεπε το συντομότερο να Τον αρνηθεί. Ο Εύπλος ακαταμάχητος συζητητής, διέλυσε ένα προς ένα όλα τα επιχειρήματα του έπαρχου.

“Στις 29 Απριλίου 304 ο διάκονος Εύπλους -μετά από έντονη παρόρμηση του Αγίου Πνεύματος- παρουσιάστηκε αυτόκλητος στο δικαστήριο της Κατάνης στην Σικελία κρατώντας τα ιερά Ευαγγέλια, και με φωνή δυνατή -σύμφωνα με τα πρακτι­κά της δίκης που μας διασώθηκαν- ομο­λόγησε: «Είμαι χριστιανός και θέλω να πεθάνω για την αγάπη του Χριστού». Ο διοικητής Καλβισιανός ξαφνιάστηκε. Δι­έταξε και έφεραν μπροστά του τον θρασύ, όπως είπε, χριστιανό.
– «Επιμένεις σε όσα είχες ομολογήσει;», τον ερώτησε.
Ο Εύπλους έκανε με ευλάβεια το ση­μείο του Σταύρου και αποκρίθηκε:
– «Είμαι χριστιανός. Και μελετώ τις Άγιες Γραφές».
– «Αφού ήξερες ότι είναι απαγορευμέ­νες, γιατί δεν τις παρέδωσες στο δικαστή­ριο;»
– «Είμαι χριστιανός και δεν μου επιτρέ­πεται να τις παραδώσω, γιατί περιέχουν την αιώνια ζωή. Και όποιος τις παραδί­δει, χάνει την αιώνια ζωή».
– «Που έχεις τώρα τα κείμενα αυτά;»
– «Εντός μου. Είναι χαραγμένα στην καρδιά μου».
Αγριεμένος ο δικαστής διέταξε τον Εύπλου να θυσιάσει στα είδωλα. Ο γενναίος Εύπλους αρνήθηκε λέγοντας: «Κάμετε με ό,τι θέλετε, είμαι χριστιανός»! Και τα βασα­νιστήρια άρχισαν. Του έδεσαν τα χέρια, τα πόδια και τα γόνατα και τον κρέμασαν σε όρθιο ξύλο. Και ενώ τον έγδερναν με σι­δερένια νύχια, ο μάρτυρας δοξολογούσε τον Θεό και έλεγε: «Προσκυνώ Πατέρα, Yιόν και Άγιον Πνεύμα, την Αγίαν Τριά­δα. Έκτος αυτής δεν υπάρχει Θεός». Ο δικαστής επέμενε. Παρακαλούσε τον μάρτυρα Εύπλου να θυσιάσει στα είδω­λα, αν ήθελε να σωθεί. Και ο γενναίος του Χρίστου αθλη­τής έλεγε: «Είμαι χριστιανός και χαίρομαι γιατί γίνομαι ο ίδιος θυσία στο Θεό! Άδι­κα επιμένετε. Είμαι χριστια­νός».
Μετά από αυτά συνέτριψαν τις κνήμες του μάρτυρος και του έγδαραν τα αυτιά με πυ­ρακτωμένα σιδερένια νύχια. Ντροπιασμένος ο Καλβισιανός εξέδωσε την τελική από­φαση: «Επειδή ο Εύπλους περιφρόνησε τα διατάγματα των αυτοκρατόρων και βλασ­φήμησε τους θεούς μας, δια­τάσσω να αποκεφαλιστεί με ξίφος». Ήταν 11 Αυγούστου του 304.
ΕΥΠΛΟΥΣ. Μην ξεχνάμε πώς το όνομα του σημαίνει τον «καλό πλου», το καλό θα­λασσινό ταξίδι. Έτσι μοιάζει και ή ζωή μας. Με ταξίδι σε θάλασσα. Ας οδηγούμε το καράβι της ζωής μας με πυξίδα τις εντολές των Αγίων Γραφών «επί λιμένα θελήματος» Θε­ού. Με κυβερνήτη τον Κύριο μας Ιησού Χριστό, που είναι η «αιώνιος ζωή», και με από­λυτη υπακοή στο Ευαγγέλιο του δεν θα κινδυνεύουμε πο­τέ να χαθούμε.”(πηγή: Ι.Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως)

Ο Καλβισιανός, αφού είδε ότι δεν τα έβγαζε πέρα με τον Εύπλο, διέταξε και του έσχισαν τις σάρκες με σιδερένια νύχια. Κατόπιν του έσπασαν τις κνήμες με σφυριά και στο τέλος τον αποκεφάλισαν. Ενώ ο Εύπλος εξακολουθούσε να μην αρνείται το Χριστό, μέχρι και την τελευταία του πνοή.

Евпл архидиак. Катанский (Сицилийский), сщмч. (11 августа)
Менологий 10 – 13 августа;
Византия. Греция; XIV в.; памятник:
Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion);
10 x 13 см.; местонахождение: Англия. Оксфорд.
Бодлеанская Библиотека
(Bodleian Library)
Άγιος Μάρτυς Αρχιδιάκονος Εύπλος
Μηνολόγιο 10 – 13 Αυγούστου
Βυζαντινή Μηνολόγιο τού 14ου αιώνα μ.Χ.
Τώρα ευρίσκεται στην Αγγλία. Οξφόρδη.
Bodleian Βιβλιοθήκη (Bodleian Library)

 

Ιερά Λείψανα

Μέρος της Κάρας και μία κνήμη του Αγίου βρίσκονται στη Ιερά Μητρόπολη Πολυανής και Κιλκισίου. Τμήμα της δεξιάς χειρός του Αγίου βρίσκεται στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Νέας Μεσημβρίας αυτής της Ιεράς Μητροπόλεως.

Αποτμήματα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου βρίσκονται στις Μονές Δοχειαρίου και Παντοκράτορος Αγίου Όρους.

Στο Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αλεξανδρουπόλεως υπάρχει απότμημα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου που δωρήθηκε από Ιερά Μονή τού Αγίου Όρους.

 

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάβαλε.

Ὡς θεῖος διάκονος, τῆς Ἐκκλησίας Χριστοῦ, ὁσίως διήγαγες, τὰ πρὸς Θεὸν καὶ πιστῶς, καὶ ἤθλησας ἄριστα, σὺ γὰρ ἐν τῷ πελάγει, τῶν ποικίλων ἀγώνων, εὔπλοος ἀνεδείχθης, παμμακάριστε Εὖπλε. Καὶ νῦν πρὸς λιμένας ἠμᾶς, θείους κυβέρνησαν.

 

Минея – Август ( (фрагмент). Икона. Русь. Начало XVII в. Церковно-Археологический Кабинет Московской Духовной Академии.
Μηναίο – Αύγουστος (τεμάχιο). Εικονίδιο. Russ. Αρχές τού 17ου αιώνα στήν Εκκλησία καί τό Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεολογικής Ακαδημίας της Μόσχας.

 

Ἐξαποστειλάριον τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος
Ἦχος β’
Γυναῖκες ἀκουτίσθητε 
Διόλου ἀνακείμενος, Θεῷ τῷ παντοκράτορι, καὶ ἀστραπαῖς ταῖς ἐκεῖθεν, λαμπόμενος ἀθλοφόρε, τῶν ἐκτελούντων μέμνησο, τὴν φωτοφόρον μνήμην σου, καὶ σὲ τιμώντων Ἅγιε, ὡς τοῦ Χριστοῦ Μυστηρίων, Διάκονον μάρτυς Εὖπλε.

 

 

ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ
ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΞΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

 

Sant’Euplo: Diacono e Martire Catanese della santa Chiesa Indivisa.

 

(μετάφραση google)

Καθεδρικός ναός Basilica Sant’Agata VM – Κατάνια
Sant’Euplo – Σελίδα 1
Sant’Euplo:
Διάκονος και Μάρτυρος Catanese της Αγίας Αδιαιρέτου Εκκλησίας.
Κατάνια, 12 Αυγούστου, 2004, γιόρτασε την δέκατη έβδομη επέτειο της χριστιανικής μαρτυρίου Euplius,
ότι Αγίου Ιωσήφ Hymnodist (816 – 886)
1
Ο εορτασμός της Dies NATALIS της Euplius γιορτάζεται από το μαρτυρολόγιο Geronimiano,
από όλες τις ιστορικές μαρτύρια, από το μαρμάρινο ημερολόγιο της Νάπολης και της Ρωμαϊκής μαρτυρολόγιο στις 12
Αύγουστο.
ονομάστηκε προστάτης της πόλης του Αγίου Agatha.
Ο προσδιορισμός της ορθογραφίας του ονόματος του Μάρτυρα είναι αρκετά αμφιλεγόμενο, σύμφωνα με το
Εκδότης της Acta Sanctorum (σελ. 714) Euplius βρίσκεται μόνο στο κείμενο της κάρτας. Baronio και
Ρωμαϊκό μαρτυρολόγιο, ενώ Euplus επανέρχεται στα λατινικά κείμενα και σε όλα τα ελληνικά και σχόλια,
Επιπλέον, σε Μαρτυρολόγια του Άδωνη και Maurolico σε Martirologium Basilii Imperatoris στην
Sirletano σε typicum Σ Sabbae σε MENEO της Chifflet. Τέλος, η «Martirologium Hieronimianum,
αμφίβολης αξιοπιστίας, καλεί Eupolus, ένα όνομα που φάνηκε να singulare Bollantisti δεν είναι
mendosum
2
Η Ανατολική Εκκλησία, η οποία τιμά Euplius ως μία από τις μεγαλύτερες μαρτύρων στο Συναξάριον
Κωνσταντινούπολη τον γιορτάζει στις 11 Αυγούστου.
. Ορισμένα έγγραφα που προφέρονται για την αξιοπρέπεια του διακόνου Euplio: το μαρτυρολόγιο
Ρωμαϊκή βεβαιώνει: << Catanae στη Σικελία natalis Σ Eupli >> διάκονοι? η parvum Romanum
“Διάκονοι Martirologium Catanae Eupli”? η ελληνική Μηνολόγιο καλεί ακόμη archidiaconus,
ενώ το Syracuse St. Joseph Siciliano, ο οποίος κέρδισε το παρατσούκλι << >> για να υμνογράφος
κατ ‘εξοχήν, στον «Ύμνο της Marian S. Euplio Μάρτυρα, τον μακαρίζει Λευίτης (Ωδή VIII) και ο υπουργός
Θείας χάριτος (Ωδή IX).
Η λατρεία του sant’Euplo ήταν πολύ διαδεδομένη στην αρχαιότητα: πληροφορούμαστε από επιστολή του Γρηγορίου
Μεγάλη για να Felix, επίσκοπος Μεσσήνης Gennaro, υπο-διάκονος της Εκκλησίας, έχοντας λάβει
τα λείψανα του Sant’Euplo, ήθελε να χτίσει μια εκκλησία στην πόλη του στενού και του παρέχει οφέλη
Αφιερώνω αυτό στα τέλη του έκτου αιώνα. να Euplius αγίους, Stephen και Pancrazio di Taormina
3
? στη Ρώμη, ο Πάπας
Θεόδωρος Ι (642-649) χτίστηκε προς τιμήν του sant’Euplo, έξω από την Porta San Paolo, κοντά στο
Πυραμίδα του Caius Cestius, μια ρητορική που αργότερα αποκαταστάθηκε από τον Πάπα Adrian I (772 έως 795)
4
1
San Giuseppe Siciliano “Hymnodist” InnoMariale στο Σ Euplio Μάρτυρας: << Σήμερα Κατάνια, αξιοσέβαστη πόλη γιορτάζει
Αυτός που κατέχει για τον προστάτη του, και να προστατεύουν, και να γιορτάσουμε με όλες τις επαρχίες και τους νομούς, πόλεις και Θεία σας
μάχης, και εσύ με πρεσβείες σου προστασία >> Ωδή ΙΧ, trans. Michele Cogliani, S. Euplio Διάκονος και Μάρτυρος,
Κατάνια 12.8.304, έκδοση Eupliani Σπουδών Κέντρο, Trevico (επιμ), Δέλτα 3 εκδόσεις του Δρ Σίλβιο Sallicandro,
Grottaminarda (Av) 2008, σελ. 49.
.
Η Σικελίας Ιησουΐτης ιστορικός Ottavio Gaetani (1566-1620), το πρώτο βιβλίο της Σημείωμα Sanctorum
Siculorum, που δημοσιεύθηκε το 1657, αναφέρει ότι τον ένατο αιώνα. Επίσης, στη Νάπολη υπήρχε σε μια περιοχή της Forcella
Εκκλησία ονομάστηκε sant’Euplo. Η λατρεία του sant’Euplo επεκτάθηκε στη Γαλλία. στο ημερολόγιο
2
ΣΤ Corsaro, μελέτες αγιογραφικής έγγραφα γύρω από το s μαρτύριο. Euplius, ο Ορφέας, IV (1957), σελ. 40.
3
Γρηγόριος ο Μέγας, Ep. II, 6, του Γρηγορίου τα μεγάλα έργα, επιστολές / 1 (Βιβλία Ι / ΙΙΙ), Νέα Πόλη Editrice, Ρώμη 1996, σ.
283.
4
Lib. Pont., I, σ. 333.508.

σελίδα 2
Καθεδρικός ναός Basilica Sant’Agata VM – Κατάνια
Sant’Euplo – Σελίδα 2
των Αγίων, που είναι πριν από το Συναξάρι του Βερντέν, που δημοσιεύθηκε στο Παρίσι το 1554, 12 Αυγούστου χειροτονήθηκε
ΙΙΙ Lect. Eupli Martyris. Στην ιερή σύνοψη της Εκκλησίας της Lisieux, τυπωμένες επίσης στο Παρίσι το 1654,
Ήταν συνταγογραφείται το Commemoratio Σ Eupli Martyris.
Η εικόνα του Αγίου Μάρτυρος Κατάνια επίσης απεικονίζεται στο μαγικό και μαγευτικό
μωσαϊκό διακόσμηση του ενδέκατου αιώνα. υπάρχουν στην Μονή Δαφνίου (Αθήνα) στην Ελλάδα
5
Οι πράξεις του μαρτυρίου του Euplius έχουν επιβιώσει μέσα από δύο σετ των συντακτών, ένα στην
ελληνικά
.
6
, Ο άλλος στη Λατινική
7
. Τα παλαιότερα κείμενα των δύο εντολών, η οποία, όπως φαίνεται, προέρχονται από
ένα χαμένο αρχέτυπο, πιθανότατα αποτελείται επί των δικαστικών πρωτόκολλα, αλλά επαναδιατυπώθηκε για να
το τέλος του IV-V αι., διαθέτουν διάφορες συμφωνίες μεταξύ τους, αλλά την ίδια στιγμή, να καταγγείλει
διαφορές που συχνά περιλαμβάνουν σημαντικά στοιχεία. Η καλύτερη προετοιμασία είναι εκείνη η οποία δημοσιεύεται από την Ελληνική
Jean-Baptiste Cotelier γαλλική patrologist (1626-1686)
8
, Στη συνέχεια, εξετάζονται κριτικά από Pio Franchi de ‘
Cavalieri (1869-1960)
9
, Η οποία αποτελείται από δύο πολύ σύντομες και αποσπασματικές ανακρίσεις, στην οποία το πρώτο
compiler, παλιά, αλλά όχι σύγχρονα, έκανε κάποιες μικρές προσθήκες για να κάνει το πιο άπταιστα ανάγνωση.
Το κείμενο παρουσιάζει Euplius ότι, μέσα στο πλήθος των θεατών μπροστά από το διορθωτή Calvisianus, κατέχει η
Βιβλίο των Ευαγγελίων και κλαίει ξαφνικά έξω από το δικαστήριο: << θέλω να πεθάνω, επειδή είναι
>> Χριστιανός, τότε γίνεται για να εισέλθουν στο γραφείο του Calvisianus και στην εφαρμογή ελεγκτή, η οποία
Τι πραγματοποιήθηκε στο χέρι του, ο ίδιος απαντά ότι είναι τα τέσσερα Ευαγγέλια. Calvisianus αποφασίσει ότι η
διαδικασία που πραγματοποιήθηκε στο κοινό, εν τω μεταξύ Euplius κάνει φυλακή. Οι πράξεις μας λένε ότι αυτή η
Έλαβε χώρα στις 29 Απριλίου, 304. Μετά από σχεδόν τέσσερις μήνες, δηλαδή στις 12 Αυγούστου, η διαδικασία είναι
δημόσια γιόρτασε, Euplius διεξάγεται ενώπιον του δικαστηρίου και του διορθωτή Calvisianus
Ερωτηθείς αν εξακολουθεί να κατέχει τα ιερά βιβλία απαγορεύονται από τις διατάγματα του αυτοκράτορα Διοκλητιανού
10
, ο
Θα απαντήσει καταφατικά δηλώνοντας ότι η καρδιά του τους? Calvisianus, πιστεύοντας να ληφθούν
περίπου, ώστε πριν από βασανιστήρια τότε η αποκεφαλισμό της χριστιανικής << Euplius για το γεγονός ότι περιφρονείται η
διατάγματα των αρχόντων, βλασφημείται τους θεούς και αρνήθηκε να παρατηρήσει γεγονότα του >>
11
Στο δωδέκατο αιώνα. ένα παράδειγμα της Κατάνια υπηκοότητα στον Πάπα Αλέξανδρο Γ ‘(1100-1181),
που υποστηρίζεται από τον επίσκοπο Ιωάννη Aiello (1167 – 1169), ζήτησε από τον Πάπα για τη χορήγηση της χιτώνας
την ημέρα του κόμματος sant’Euplo. Επιπλέον, στη συνέχεια, μια εκκλησία κτίστηκε πάνω από το θόλο της φυλακής
όπου το 304 φυλακίστηκε Ιερά Διάκονος, που καταστράφηκε από τον σεισμό της 11 του Γενάρη 1693.
Στον ίδιο χώρο, κοντά στα ερείπια του ρωμαϊκού αμφιθεάτρου, σήμερα μπορούμε να δούμε μόνο τι απομένει
η εκκλησία του δέκατου όγδοου αιώνα, που καταστράφηκε από τους βομβαρδισμούς της 8ης Ιουλίου 1943. Τα λείψανα του Αγίου Euplius
. Ήταν 12 του Αυγούστου
304, ακριβώς πενήντα τέσσερα χρόνια μετά το μαρτύριο του παρθένου Agata.
5
Πρωκτικό. Bull. LXX (1952), σελ. 125.
6
BHG, εγώ, εγώ, σ. 192-193, αρ 629-630.
7
BHL, I, σ. 409-410, n ° 2728-2731.
8
Jean-Baptiste Cotelier, Ecclesiae grecae MOnuMENTA Parisiis 1677, σ. 194-200: PG 115,323 έως 329.
9
Pio Franchi de ‘Cavalieri, S.Euplo σε αγιολογικά σημειώσεις, VII, Ρώμη 1928, σ. 1-54? 239-240.
10
Το πρώτο διάταγμα του Διοκλητιανού 303 διέταξε την καταστροφή όλων των εκκλησιών και την απαγόρευση για να κρατήσει τα βιβλία στο σπίτι και
αντικείμενα της λατρείας της χριστιανικής θρησκείας. Η αποτυχία σήμαινε να ελευθερώσει την απώλεια των πολιτικών δικαιωμάτων για τους σκλάβους
η κατάργηση όλων των δικαιωμάτων για την αγορά την ελευθερία τους. Ένα δεύτερο διάταγμα εκδόθηκε εναντίον των ηγετών του κλήρου,
και διέταξε την άμεση σύλληψη. Ένα τρίτο διάταγμα που απαγορεύει μια ευρεία αμνηστία για όλους εκείνους που ήταν πρόθυμοι να
θυσία, ενώ ένα τέταρτο διάταγμα του 304, η οποία συστάθηκε για όλους τους πολίτες της αυτοκρατορίας υποχρεούνται να θυσιάσουν στους θεούς.
11
Τ Allegra, βίο και το μαρτύριο της Glorious Διάκονος Catanese Σ Euplio, Συμβουλή. Π Galati, Κατάνια 1904, σ. 23.

σελίδα 3
Καθεδρικός ναός Basilica Sant’Agata VM – Κατάνια
Sant’Euplo – Σελίδα 3
Είναι σεβαστός, τώρα από αμνημονεύτων χρόνων, στον καθεδρικό ναό της Trevico, στην επαρχία του Avellino,
του οποίου η κοινότητα υποστήριξε ζηλότυπα το αναφαίρετο κατοχή. Το ξύλινο Simulacro δέκατου όγδοου αιώνα
Στ Euplius, μαζί με το λείψανο ενός θραύσματος του οστού του βραχίονά του, δωρεά του Επισκόπου
Trevico, Donato Pascasio ( 1646- 1664) της τώρα καταστέλλεται Βενεδικτίνων Σύνοδος της
Celestini, το 1656 ο επίσκοπος της Κατάνια, Marco Antonio Gussio (1650- 1660), ο οποίος λατρευόταν στην
η εκκλησία του δέκατου όγδοου αιώνα, είναι πλέον εκτεθειμένη στην προσκύνηση των πιστών στον Norman Chapel
SS. Σταυρός στον Καθεδρικό Ναό Βασιλική της Κατάνια . Sant’Euplo , καθώς επίσης και όντας προστάτης του
πόλη της Κατάνια και της Αρχιεπισκοπής, είναι προστάτης της Francavilla di Sicilia και προστάτης των Trevico.
Ο Αρχιεπίσκοπος Msgr. Luigi Bommarito 23 του Μάρτη, 1989 ιδρύθηκε η Θεολογική μαθημάτων για
υπουργεία και η διακονία, τη θέση της υπό την αιγίδα Sant’Euplo που μαρτύρησε, γιατί
Έχει καταθέσει δημοσίως μέσω της πίστης στον Ιησού Χριστό και την αγάπη των αδελφών.
Diac. Sebastiano Mangano
Βιβλιογραφία:
• Acta SS. Του Αυγούστου, II, Παρίσι, 1867, σ. 710-723.
• Albert Dufourcq, Etude sur les martyrumromains Gesta, II, σ 1907, σ. 177-185.
• Hippolyte Delehaye, Lesorigines du culte des μαρτύρων, 2η έκδ., Βρυξέλλες, 1933, σ. 311.
• Sac. Tullio Allegra, βίο και το μαρτύριο της Glorious Διάκονος Catanese Σ Euplio, Κατάνια, Συμβουλή.
Francesco Galati, 1904. – θυμάμαι τη δέκατη έκτη εκατό χρόνια από S Euplio.
• Αυγουστίνος αγάπη, Euplius, άγιος, μάρτυρας, στην Καθολική Εγκυκλοπαίδεια, Εθνική Υπηρεσία για την Εγκυκλοπαίδεια
Καθολική και η Καθολική Βιβλίο – Πόλη του Βατικανού, εκδότης GC Sansoni,
Firenze1950, Coll. 810-811.
• Βιβλιοθήκη Hagiographica Graeca, I, σ. 192-193, Βρυξέλλες, 1957.
• Calogero Χαρούμενα, Πράξεις των Μαρτύρων: Μαρτύριο της Sant’Euplo, Deacon, (ed), Νέα Πόλη
Editrice, Ρώμη 1974, σ. 93-96.
• RD Rosario Mazza, έρευνες για παράδοση σε όλο τον Μάρτυρα Euplius της Κατάνια, επιμέλεια
Gabriella Cremona, έκδοση γραφικών Saturnia, Συρακούσες 2003.
• Mario Fonte, Euplio, Μάρτυρος Catanese, Historical Society Catanese Publishing, Κατάνια το 2004.
• Μαριάννα Ricupero, Το μαρτύριο του Αγίου Euplio στο vicum, Σύλλογος οργάνων “PS
Mancini “, Αφιέρωμα από την αναθ Michael Cogliani, Έτος XXIII, Νο 1 (FASC. XLII)
Μάρτιο του 2005, σ. 11-24.
• Antonio Blandini, S. Euplio: Πράξεις, Λατρεία, Εικονογραφία, Αφοσίωση, στην vicum, Organ
Σύλλογος «PS Mancini», Αφιέρωμα από την αναθ Michael Cogliani, Έτος
XXIII, Νο 1 (FASC. XLII), Μάρτιος 2005, σελ. 25-74.

• Μαρία Stelladoro, Euplius-Euplio στην ελληνική χειρόγραφη παράδοση, Edizioni San Paolo, 2008

 

ΑΠΟ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ
(μετάφραση Google)

Άγιος Δημήτριος Ροστόφ
Βίοι των Αγίων

Η μνήμη του αγίου μάρτυρα Εύπλου
τού διακόνου
Μνήμη 11 Αυγούστου

Κατά τη βασιλεία του Διοκλητιανού και του Μαξιμιανού, οι διωγμοί των Χριστιανών διαδόθηκαν σε ολόκληρο το σύμπαν. Εκείνη την εποχή ο πρίγκιπας Pentagon απεστάλη στη Σικελία από τους ασεβείς βασιλιάδες στη Σικελία για να αναζητήσει και να βασανίσει τους χριστιανούς, γνωστούς για τη σκληρότητα του.Φτάνοντας στην πόλη του Katan, ο ληστής διέταξε τον αρχηγό της πόλης Kalvisian να συγκεντρώσει όλους τους ανθρώπους στην πλατεία, όχι μόνο που ζούσαν στην πόλη, αλλά κοντά. Στην πλατεία του Αχιλλέα ετοίμαζε ένα μέρος για το θέαμα και οι ήχοι των σωλήνων και των ταμπουρίνων συγκέντρωναν πολλούς ανθρώπους και των δύο φύλων και διαφορετικών ηλικιών. Ο πρίγκιπας Πενταγκούρ και ο Καλβισιανός ήρθαν επίσης εδώ. όταν είδε τους ανθρώπους, ρώτησε τον τελευταίο:
– Όλοι δίνουν τιμή και λατρεία και θυσιάζουν στους θεούς μας;
Ο Κάλβισιαν απάντησε:
“Αληθινά, ο λαμπρός πρίγκιπας, όλοι όσοι βλέπετε, εξυπηρετούν επιμελώς τους μεγάλους θεούς, φέρνοντας πολλές θυσίες. μεταξύ αυτών δεν υπάρχει ένας άδικος άνθρωπος.
Η απάντηση αυτή οδήγησε το Πεντάγωνο σε μεγάλη χαρά και εξέφρασε την αποδοχή του τόσο στον λαό όσο και στον αρχηγό της πόλης. Στη συνέχεια με την αποκάλυψη διέταξε τους βασιλιάδες, έδωσε δύναμη σ ‘όλους τους Kalvisianu – αν υπάρχει κάποιος που αυτοαποκαλείται Χριστιανός, μπορεί να θέσει τον για να βασανίσουν και να σκοτώσουν. Μετά από αυτό, το Πεντάγωνο πήγε σε άλλες πόλεις. Kalvisian κάλεσε επίσης Πρετόρια υπαλλήλους και τους διέταξε προσεκτικά για να αναζητήσουν αν υπήρχε οποιοδήποτε σημείο της πόλης ή κοντά σε κανέναν, ακόμα και αν κρυφά φανερά τη χριστιανική πίστη – ένας άνθρωπος που πρέπει να ληφθούν για μαρτύριο. Έπειτα ένας από τους υπηρέτες ήρθε και είπε:
– Εδώ στην πόλη υπάρχει ένας άνθρωπος που ονομάζεται Evpple: φέρνει μαζί του ένα βιβλίο και, παρακάμπτοντας σπίτια και δρόμους, διδάσκει τον λαό, καλώντας τον μεγάλο χριστιανικό Θεό.
(Ο Άγιος Ευπής ήταν διάκονος και έφερε μαζί του το Ευαγγέλιο: διαβάζοντας από αυτόν στον λαό για τα θαύματα του Χριστού, τον δίδαξε να πιστεύει στον Σωτήρα).
Ακούγοντας αυτό, ο Kalvisian έστειλε αμέσως να τον πάρει και να τον φέρει δεσμευμένο. Οι πολεμιστές έστρεψαν την αναζήτηση του Αγίου Ευπάλα σε όλη την πόλη. Τελικά τον βρήκαν σε μια φτωχή καλύβα, όπου διάβασε το ιερό ευαγγέλιο, διδάσκει τους ακροατές. οι στρατιώτες τον πήραν, έδεσαν τα χέρια του πίσω του και τον οδήγησαν στο δικαστήριο στον αρχηγό της πόλης, κατακτώντας το Ευαγγέλιο. Όταν είδε τον Άγιο Eupl, ο Kalvisian είπε:
“Είσαι βλάσφημος των θεών και εγκληματίας των εντολών του βασιλιά;”
Ο Άγιος Ευπής απάντησε:
«Ποιοι είναι οι θεοί σου, για να τους τιμώ;»
“Οι θεοί μας είναι ο Δίας, ο Ασκληπιός και η Νταϊάνα”, δήλωσε ο Καλβισιανός.
– Εσείς, – είπε άγιος – τυφλή, μη γνωρίζοντας τον ένα αληθινό Θεό, ο οποίος δημιούργησε τον ουρανό και τη γη, δημιούργησε τον άνθρωπο από τη γη, και εμείς οι Χριστιανοί έχουν θέσει σε μια πολύτιμη και ένδοξη ένδυμα της αθανασίας, το οποίο είναι το άγιο βάπτισμα.
“Γι ‘αυτό μιλάτε τόσο υπερήφανα που δεν έχετε υποφέρει ακόμα”, δήλωσε ο Κάλβισιαν.
“Για μένα, αυτά τα στεφάνια είναι ένα φωτεινό στέμμα, αλλά για σένα σκοτάδι και καταστροφή”, αμφισβήτησε ο Άγιος Ευπήλ.
Τότε ο Καλβισιανός, έντονα εξοργισμένος, διέταξε να κρεμάσει το ιερό Euple και να το σχεδιάσει με κορυφές σιδήρου. Κατά τη διάρκεια αυτών των ταλαιπωριών, ο Άγιος Εύβελ έγειρε τα μάτια στον ουρανό και, προσευχόμενος, είπε:
– Κύριε Ιησού Χριστέ, βάλτε επάνω μου, από τα οποία ένα sovlekayut ένδυμα είναι πλέον σάρκα και οστά, την αθανασία στη ζωή για να μου δώσει αυτή την ώρα φρούριο που δεν κέρδισε με το αλεύρι. Και υπήρχε μια φωνή από τον ουρανό:
“Να είστε γενναίος και να είστε ισχυροί, Evpple!” έχετε ήδη πραγματικά ρούχα.
Για πολύ καιρό βασάνιζαν τον ιερό μάρτυρα και ο Καλσβισιανός του είπε:
“Δεν θα αφήσετε το λάθος σας;” Γιατί δεν πας στο ναό των θεών και τη θυσία τους, για να πάρει από αυτούς τη συγχώρεση των αμαρτιών τους, από τους βασιλιάδες – την τιμή και τον πλούτο από εμάς – την προσφορά της φιλίας? Σε γενικές γραμμές, μέσω αυτού θα κερδίσετε πολλά χρυσά και ασήμι.
“Ω, γιος του θανάτου, υπηρέτης και συνεργός του διαβόλου!” – απάντησα ο άγιος Evpl – Δεν ξέρω πόσο απειλητική η Ημέρα της Κρίσης του Θεού, θα πρέπει να τιμωρηθούν για όλους εκείνους που έχουν πλέον κλίνει προς την ειδωλολατρία από χρυσό και ασήμι;
Ακόμα πιο θυμωμένος, ο μαχητής διέταξε τον άγιο να κτυπήσει τα σιαγόνια με σιδερένια σφυριά και να συντρίψει τους γοφούς και τα πόδια του. Κατά τη διάρκεια αυτών των ξυλοδαρμών, ο Άγιος Ευπλέ τον απαίτησε τον βασανιστή, λέγοντας:
“Ένας τρελός άνθρωπος, τυφλωμένος από θυμό!” Γιατί μου προκαλείς αυτά τα βασανιστήρια, τα οποία εγώ, ενισχυμένα από τον Θεό μου, θεωρώ ως ένα πλέγμα ιστών; Αν μπορείτε, επινοήστε ακόμα πιο σκληρή, και αυτά για μένα δεν είναι παρά ένα παιχνίδι.
Στη συνέχεια Kalvisian διέταξε να λύσει Αγίου Evplov και κρέμεται από το λαιμό του, το Ευαγγέλιο, για να τον φέρει στο μπουντρούμι, ενώ είπε κλειδώσει προσεκτικά την πόρτα της φυλακής, και να σφραγίζονται με σφραγιστικό δαχτυλίδι του και να θέσει ένα φύλακα, έτσι ώστε κανείς δεν μπορούσε να πάει στην ιερή Evplov και φέρνουν μαζί τους ψωμί και νερό: ο Κάλβισιαν θέλησε να πεθάνει, θρυμμένος από τη δίψα και την πείνα. Ο Άγιος Ευπλ παρέμεινε στη φυλακή για επτά ημέρες και νύχτες και ένιωσε μεγάλη δίψα. τότε προσευχήθηκε στον Κύριο:
– Κύριε Ιησού Χριστέ, αληθινό Θεό από μας που δίνει τροφή σε όλους διαβίωσης, μπορείτε, πιείτε στην αρχαιότητα σου ανθρώπους, οδήγησε μακριά από την έρημο του Μωυσή, αποπνέοντας τους από πέτρα ζωντανό νερό ( Iskh.17: 6 ) Εσείς, ο οποίος έφερε στο Σαμψών νερό από ένα στεγνό σαγόνι γάιδαρος ( Sud.15: 19) και omyvshy μας το νερό του βαπτίσματος, και επιτρέψτε μου, παρακαλώ, δροσερό, γιατί είμαι άρρωστος με τη δίψα οδήγησε, όμως θα λήξει στο μπουντρούμι της πηγής του νερού για να ξεδιψάσει μου, και όλοι θα ξέρουν ότι θα ένας Θεός και δεν υπάρχει άλλος σαν εσάς.
Όταν ο Άγιος Euple τελείωσε αυτή την προσευχή, ξαφνικά εμφανίστηκε μια πηγή νερού στο μπουντρούμι. έπινε αυτό το νερό και την ικανοποίησε όχι μόνο με τη δίψα του, αλλά με την πείνα του, σαν να ήταν με φαγητό. Ο Άγιος Euple τραγούδησε, δοξάνοντας και ευχαριστώντας τον Θεό. Μετά από επτά ημέρες, Kalvisian διέταξε να αποσυρθεί από τη φυλακή του μάρτυρα, αν ήταν ακόμα ζωντανός: πίστευε ότι το ιερό είδος Evpl των πληγών, εν μέρει, από την πείνα και τη δίψα είχε ήδη πεθάνει. Όταν οι στρατιώτες ήρθαν και άνοιξαν τις πόρτες της φυλακής, τρομοκρατήθηκαν όταν είδαν ότι ολόκληρη η φυλακή ήταν γεμάτη με νερό. Ο Άγιος Εύβελ επέστησε τα χέρια του πάνω στο νερό, σαν να διέταξε, και το νερό αμέσως έγινε αόρατο. Οι στρατιώτες είπαν ο ένας στον άλλο:
“Ο Θεός είναι πραγματικά μεγάλος, στον οποίο υπηρετεί αυτός ο άνθρωπος!”
Και, λαμβάνοντας τον ιερό μάρτυρα, τον πήραν στο σπίτι του αρχηγού της πόλης. Ο τελευταίος, βλέποντας ότι ο Άγιος Ευπλής δεν είχε αλλάξει το σώμα του και χαρούμενος καθόλου, σαν να ήρθε από ένα συμπόσιο, ήταν πολύ έκπληκτος και είπε:
“Τώρα πλώστε στους θεούς προτού να κόψετε το κεφάλι σας.”
Ο Άγιος Ευπής απάντησε:
– Φρικτή και τυφλή φίλη του διαβόλου! Ποιος θέλει να αφήσει το φως για να περπατήσει στο σκοτάδι;
Ο εξοργισμένος δήμαρχος διέταξε να αποκόψει τα αυτιά του με σιδερένια άγκιστρα και να τον οδηγήσει στο δακτύλιο για δίκη. Εδώ έρχεται το βασανιστή τον εαυτό του και κάθισε στη θέση του, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ανάγκασε τον άγιο με την άσκηση των θυμάτων των ασεβών, αλλά, βλέποντας ότι το ιερό Evpl παραμένει ανένδοτος Kalvisian τον καταδίκασε σε αποκεφαλισμό με ένα σπαθί. Αφού άκουσε η θανατική ποινή του, ιερό Evpl ζήτησε από τον δήμαρχο να αποκεφαλισμό προτού να δοθεί χρόνος για να προσευχηθούν, Kalvisian έχει εκφράσει τη συγκατάθεσή της στην αίτηση. Όταν οι στρατιώτες με επικεφαλής τον άγιο μάρτυρα σε θάνατο, που συνοδεύεται από ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων, μεταξύ των οποίων υπήρχαν πολλοί Χριστιανοί που κρατούν κρυφά την πίστη τους. Έχοντας φτάσει στον τόπο, ο Άγιος Εύβελ σταμάτησε. Στη συνέχεια, στρέφονται προς τους ανθρώπους, πήρε το Ευαγγέλιο, το οποίο έφερε πάντα μαζί του, και άνοιξε και άρχισε να διαβάζει για τα θαύματα του Χριστού, τη διδασκαλία τη γνώση του αληθινού Θεού, και πολλοί από τους Εθνικούς φωτισμένη φως της αλήθειας του Χριστού. Τότε ο Άγιος Εύβελ άρχισε να προσεύχεται στον Θεό και μια φωνή ήρθε σε αυτόν από ψηλά:
“Μακάριοι είστε ο Ευπλέ, ο καλός και πιστός υπηρέτης μου, έρχεστε και εισάγετε τη χαρά του Κυρίου σας, απολαμβάνοντας την ειρήνη με όλους από την εποχή εκείνων που με ευνόησαν!”
Αφού δεν υπήρχε αυτή η φωνή, το ιερό Evpl έσκυψε το κεφάλι του και την περικοπή του, πήγε στον Κύριο για την ταλαιπωρία του του που έληξε την ενδέκατη ημέρα του Αυγούστου 5059 . Και ευσεβείς άνδρες των Χριστιανών πήρε το άγιο σώμα και το κεφάλι και θάφτηκε σε ένα ειδικά διαμορφωμένο για την περιοχή, και μέσα από τις προσευχές του αγίου μάρτυρα στον τάφο του του είχε κάνει πολλή θεραπεία, η οποία λειτουργεί τη χάρη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ο Θεός είναι με τον Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα, είναι τιμή και δόξα στους αιώνες.Αμήν.

* * *
5059
Σε άλλες, πιο αξιόπιστες ειδήσεις, ο Άγιος Euple κόπηκε στις 12 Αυγούστου το 304. Τα λείψανά του βρίσκονται στο Ναπολιτάνικο του Τριβικού (τώρα vico della Baronia). Όταν εδώ μεταφέρεται από την Katana δεν είναι γνωστό. το 1656, μετακόμισε από εδώ τμήμα των λειψάνων πίσω στην Katana.