ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ
ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΞΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
Ἐγκώμιο στην Κοίμηση τῆς Ἁγίας Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου
Λόγος εἰς τὴν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου
Ἠλίας Μηνιάτης ( N E O )
Εἰς τὴν Πάνδοξον Κοίμησιν τῆς Ὑπεραγίας Δεσποίνης ἡμῶν
Ἅγιος Νικόλαος Καβάσιλας(Ν Ε Ο)
Απολυτίκιον
Ἦχος α’
«Ἐν τῇ Γεννήσει τὴν παρθενίαν ἐφύλαξας, ἓν τὴ Κοιμήσει τὸν κόσμον οὗ κατέλιπες Θεοτόκε, Μετέστης πρὸς τὴν ζωήν,
μήτηρ ὑπάρχουσα τῆς ζωῆς, καὶ ταὶς πρεσβείαις ταὶς σαὶς λυτρουμένη, ἐκ θανάτου τὰς ψυχὰς ἡμῶν».
Κοντάκιον
Ἦχος πλ. β’
Αὐτόμελον
Τὴν ἐν πρεσβείαις ἀκοίμητον Θεοτόκον, καὶ προστασίαις ἀμετάθετον ἐλπίδα, τάφος καὶ νέκρωσις οὐκ ἐκράτησεν,
ὡς γὰρ ζωῆς Μητέρα, πρὸς τὴν ζωὴν μετέστησεν,
ὁ μήτραν οἰκήσας ἀειπάρθενον».
Κάθισμα τῆς Ἑορτῆς
Ἦχος δ’
Κατεπλάγη Ἰωσὴφ
Καθορῶσαι ἀληθῶς, αἱ τῶν Ἀγγέλων στρατιαί, τὴν Μετάστασιν τὴν σήν, ἄχραντε Μῆτερ τοῦ Θεοῦ, εὐλογημένη πανύμνητε Παναγία, ἔχοντες βουλὴν τοῦ τεχθέντος ἐκ σοῦ, στῖφος Μαθητῶν συναθροίσασαι, ἐν εὐφροσύνῃ ἔφερον τὸ τίμιον, εἰς τὸν Παράδεισον σῶμά σου, Χριστὸν ὑμνοῦσαι, τὸν ζωοδότην, ὄντα εἰς τοὺς αἰῶνας.
Μετὰ τὴν β’ Στιχολογίαν, Κάθισμα τῆς Ἑορτῆς
Ἦχος δ’
Κατεπλάγη Ἰωσὴφ
Ἐν χερσὶ τοῦ δι’ ἡμᾶς, ἐνανθρωπήσαντος ἐκ σοῦ, παραθεμένην τὴν ψυχήν, ὡς πλαστουργός σου καὶ Θεός, πρὸς τὴν ἀκήρατον μετέστησεν εὐφροσύνην· ὅθεν σε σεπτῶς μακαρίζομεν, τὴν μόνην καθαρὰν καὶ ἀμόλυντον, καὶ Θεοτόκον ἅπαντες κυρίως, ὁμολογοῦντες κραυγάζομεν· Χριστὸν δυσώπει, πρὸς ὃν μετέστης, σῶσαι τάς ψυχὰς ἡμῶν.
Ἐξαποστειλάριον τῆς Ἑορτῆς
Ἦχος γ’
Ὁ οὐρανὸν τοῖς ἄστροις
Μετὰ βροντῆς ἐν νεφέλαις, τοὺς Ἀποστόλους ὁ Σωτήρ, πρὸς τὴν τεκοῦσαν ἐκπέμπει, πόθῳ κηδεύσοντας αὐτήν, κατέρχεται δὲ καὶ οὗτος, δορυφορούντων Ἀγγέλων.
Εἰς τὸν Στίχον τῶν Αἴνων, Στιχηρὰ Προσόμοια. Τῆς Ἑορτῆς
Ἦχος β’,
Οἶκος τοῦ Ἐφραθᾶ
Ὢ τῶν ὑπερφυῶν, Ἁγνή σου μυστηρίων! τοῦ Θεοῦ γὰρ ὡς μήτηρ, πρὸς τοῦτον Θεοτόκε, λαμπρῶς νῦν ἐξεδήμησας.
Στίχ. Ἀνάστηθι Κύριε εἰς τὴν ἀνάπαυσίν σου.
Κλῖμαξ πρὸς οὐρανόν, ὁ τάφος τῆς πανάγνου, καὶ Θεοτόκου πέλει, ἀνάγων τοὺς ὑμνοῦντας, τὴν θείαν αὐτῆς Κοίμησιν.
Στίχ. Ὤμοσε Κύριος τῷ Δαυῒδ ἀλήθειαν, καὶ οὐ μὴ ἀθετήσει αὐτήν.
Ὅτε πρὸς τὸν ἐκ σοῦ, τεχθέντα μετετέθης, συνῆλθον ἐν νεφέλαις, τὸ σῶμά σου κηδεῦσαι, Παρθένε οἱ Ἀπόστολοι.
Θεοτοκίον
Ἦχος β’
Οἶκος τοῦ Ἐφραθᾶ
Πάντες οἱ γηγενεῖς, προσδράμωμεν προθύμως, μετὰ τῶν ἀσωμάτων, κηδεῦσαι τὴν τεκοῦσαν, τὸν Ποιητὴν τῆς κτίσεως.
ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ
ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΞΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
DE S. ANDREA TRIBUNO AC SOCIIS MARTYRIBUS
( ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ)
Άγιος Ανδρέας ο Στρατηλάτης
και οι δύο χιλιάδες πεντακόσιοι ενενήντα τρεις Μάρτυρες,
που μαρτύρησαν μαζί μ’ αυτόν
Eις τον Aνδρέαν.
Στρατηλάτης ων ως αληθώς Aνδρέας,
Tομήν κεφαλής ανδρικώτατα στέγει.
Eις τους συν αυτώ τελειωθέντας.
Ἔστησε τμηθεὶς αἱμάτων λίμνας ὄχλος,
Σοὶ τῷ παραστήσαντι λίμνας ὑδάτων.
Ἐννεακαιδεκάτῃ τάμον Ἀνδρέου αὐχένα λαμπρόν.
Μια πλειάδα Αγίων και Μαρτύρων της αρχαίας Εκκλησίας ανάδειξε το ρωμαϊκό στράτευμα. Μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς κατέχουν τον ύπατο τίτλο του Μεγαλομάρτυρα, διότι ως στρατιωτικοί, επέδειξαν μεγάλη ανδρεία και καρτερικότητα στα ανείπωτα μαρτύρια, που υπέστησαν από τους ειδωλολάτρες για την πίστη τους στο Χριστό. Ένας από αυτούς είναι και ο άγιος Ανδρέας ο Στρατηλάτης και οι συν αυτώ 2593 μάρτυρες στρατιώτες.
Ο ηρωικός και ένδοξος άγιος Ανδρέας έζησε στα τέλη του 3ου και στις αρχές του 4ου αιώνα. Υπηρετούσε ως αξιωματικός τριβούνος (χιλίαρχος) στο ρωμαϊκό στρατό, στα χρόνια που βασίλευε ο ασεβής, θηριώδης και σφοδρός διώκτης του Χριστιανισμού, Μαξιμιανός Γαλέριος (περί το 300). Είχε επιδείξει ιδιαίτερη ανδρεία και ζήλο στο στράτευμα και είχε σημειώσει πολλές νίκες κατά των βαρβάρων. Για το λόγο αυτό ο αυτοκράτορας του ανέθεσε τη φύλαξη των ανατολικών συνόρων, ως επικεφαλής επίλεκτου στρατεύματος, για την απώθηση των Περσών, οι οποίοι λυμαίνονταν τις ανατολικές επαρχίες του κράτους.
Ο στρατηλάτης Ανδρέας, πέρα από τις άριστες στειρωτικές του ικανότητες, ήταν και προικισμένος με αρετές. Ενέπνεε στο στράτευμά του εμπιστοσύνη και πειθαρχία, η οποία απόρρεε από την ακεραιότητα του χαρακτήρα του και το σπάνιο ήθος του. Ήταν γνωστό στους στρατιώτες του πως ο Ανδρέας ήταν σφόδρα επηρεασμένος από τη χριστιανική διδασκαλία, αν και δεν είχε λάβει ακόμη το άγιο βάπτισμα. Δεν του είχε αλλοιώσει το χαρακτήρα η τραχιά στρατιωτική ζωή. Τηρούσε με ευλάβεια τις εντολές των Μακαρισμών και αγαπούσε με πάθος το Χριστό. Αυτή όμως ήταν μια επιλογή επικίνδυνη την εποχή εκείνη, όπου βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη ο φοβερότερος όλων των προγενέστερων διωγμών, ο διωγμός του Διοκλητιανού (285-305), καθ’ ότι η πίστης το Χριστό θεωρούνταν έγκλημα και τιμωρούνταν με φρικτά βασανιστήρια και θάνατο.
(мч. Андрей и 2593 мученика с ним).
Минологий-Август
Фреска Около 1318 г.
церкви Благовещения. Грачаница. Косово. Сербия.
Άγιος Ανδρέας καί οι 2593 Μάρτυρες
Μηνιαίο τού Αύγουστου
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1318 μ.Χ.
στον Ιερὀ Ναό Ευαγγελισμού τής Θεοτόκου
τής Ιεράς Μονής Γρατσάνιτσα. Κοσσυφοπέδιο. Σερβία
Святой мученик Андрей Стратилат.
Фреска Около 1350 года.
монастыря Дечаны, Косово, Сербия.
Άγιος Ανδρέας ο Στρατηλάτης
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους περίπου 1350 μ.Χ.
στήν Ιερά Μονή Βισόκι Ντέτσανι. Κοσσυφοπέδιο. Σερβία
Мученик Андрей Стратилат Таврийский
Άγιος Ανδρέας ο Στρατηλάτης
Οι επιθέσεις των Περσών κατά του ρωμαϊκού κράτους εντείνονταν και γι’ αυτό ο αρχιστράτηγος της Ανατολής Αντίοχος ανάθεσε στο γενναίο χιλίαρχο Ανδρέα να ηγηθεί μιας δυναμικής επίθεσης, ώστε να απωθήσει τους βάρβαρους επιδρομείς μακριά από τις περιοχές αυτές. Να δοθεί μια δυναμική και μόνιμη λύση στο πρόβλημα.
Ο Ανδρέας υπάκουσε στη διαταγή του Αντίοχου να αναλάβει τη δύσκολη αποστολή. Όταν έφτασαν στο πεδίο της μάχης κάλεσε τους στρατιώτες του και τους μίλησε ενθαρρύνοντάς τους: «Μη φοβάστε, θα νικήσουμε. Στρέψτε τα βλέμματά σας στον ουρανό και προσευχηθείτε στον αληθινό Θεό των Χριστιανών, το Δημιουργό του Σύμπαντος, τον μόνο παντοδύναμο Κύριο. Αυτός θα εκμηδενίσει τους εχθρούς μας»! Οι στρατιώτες πράγματι πήραν ανεξήγητη δύναμη. Με αλαλαγμούς και ιαχές θριάμβου όρμησαν στη μάχη και απώθησαν τους Πέρσες. Οι παρατάξεις των εχθρών διαλύθηκαν και οι πολεμιστές ντροπιασμένοι έτρεχαν να σωθούν. Το θαύμα έγινε, ο αληθινός Θεός τους βοήθησε να νικήσουν τους υπερφίαλους βαρβάρους εχθρούς!
Τότε το ενθουσιασμένο στράτευμα, με ένα στόμα, και ενθουσιασμό, αναφωνούσε: «Ιδού πόσο μεγάλος Θεός είναι ο Θεός των Χριστιανών! Ιδού πόσο μεγάλη δύναμη έχει η επίκληση του ονόματός Του!». Αμέσως άρχισαν να ζητούν από τον χιλίαρχο αρχηγό τους να κατηχηθούν, να βαπτιστούν και να γίνουν Χριστιανοί.
Το γεγονός αυτό έγινε γνωστό σε ολόκληρη την Ανατολή. Έφτασε στ’ αφτιά και του στρατάρχη Αντίοχου, ο οποίος ήταν φανατικός ειδωλολάτρης και ορκισμένος διώκτης των Χριστιανών. Γι’ αυτό κάλεσε οργισμένος τον Ανδρέα και τους στρατιώτες του να του δώσουν εξηγήσεις. Τους είπε με οργίλο ύφος: «Δε γνωρίζετε ότι υπάρχουν σκληρά διατάγματα, τα οποία απαγορεύουν την ιδιότητα του χριστιανού; Δεν έχετε ακούσει πως πολλοί επιφανείς πολιτικοί, στρατιωτικοί και απλοί πολίτες έχουν οδηγηθεί στα μαρτύρια και το θάνατο;». Ο Ανδρέας απάντησε εξ’ ονόματος όλων: «Έπαρχε Αντίοχε, γνωρίζουμε πολύ τα διατάγματα, τα οποία απαγορεύουν να είναι κανείς Χριστιανός και τα οποία επιβάλλουν σκληρά βασανιστήρια. Όμως τα βασανιστήριά σου θα είναι η δόξα του στρατού μας»!
Σαν τα’ άκουσε αυτά ο θηριώδης έπαρχος έγινε έξαλλος από το θυμό του και έδωσε διαταγή στους δημίους να βασανίσουν σκληρά και για παραδειγματισμό τον χιλίαρχο Ανδρέα. Πυράκτωσαν ένα σιδερένιο κρεβάτι και τον ξάπλωσαν για να λιώσουν οι σάρκες του από το πυρωμένο μέταλλο. Όμως ο Μάρτυρας δεν έπαθε το παραμικρό έγκαυμα. Ο Θεός τον προστάτεψε! Κατόπιν υπέβαλλαν σε επώδυνα βασανιστήρια τους αξιωματικούς του στρατεύματος του Ανδρέα. Τους κάρφωσαν τα χέρια σε ξύλινους δοκούς. Όμως εκείνοι υπέμειναν με καρτερία και ηρωισμό τους αβάσταχτους πόνους, έχοντας τη βεβαιότητα ότι υπέφεραν για την αγάπη του Χριστού και την αλήθεια.
Ο Αντίοχος, μαζί με το επιτελείο του δοκίμασαν πρωτοφανή έκπληξη απ’ όσα έβλεπαν. Δε μπορούσαν να φανταστούν ότι μπορούν άνθρωποι για μια θρησκευτική πίστη να υποστούν και να υποφέρουν τέτοια ανείπωτα μαρτύρια. Ο λαός της περιοχής θαύμαζε την ανδρεία των Μαρτύρων και άρχισε να ασπάζεται την πίστη στο Χριστό. Το ίδιο και πολλοί στρατιωτικοί. Γι’ αυτό λοιπόν πήρε την απόφαση να τους θανατώσει, αλλά φοβόταν την αντίδραση του λαού, ο οποίος θαύμαζε τους ηρωικούς χριστιανούς αξιωματικούς. Μη ξέροντας τι να κάμει, έστειλε μήνυμα στον αυτοκράτορα Μαξιμιανό, ζητώντας οδηγίες. Εκείνος τον διέταξε να τους απελάσει σε άλλη χώρα, για να μη εισχωρήσει στο στράτευμα «το χριστιανικό μίασμα», όπως θεωρούσαν την χριστιανική πίστη οι Ρωμαίοι.
Ο Αντίοχος τους απελευθέρωσε και τους επέτρεψε να φύγουν μακριά, σε άλλο τόπο, παίρνοντας μαζί τους και όσους στρατιώτες είχαν πιστέψει στη νέα θρησκεία. Έτσι ο Ανδρέας και οι στρατιώτες του άφησαν τη λαμπρή στρατιωτική του καριέρα και έφυγαν και πήγαν στην Ταρσό της Κιλικίας. Εκεί βρήκαν τον ενάρετο Επίσκοπο Πέτρο, ο οποίος τους κατήχησε και του βάπτισε όλους.
Εν τω μεταξύ ο φανατικός ειδωλολάτρης Αντίοχος δε μπορούσε να ησυχάσει επειδή δεν τιμώρησε παραδειγματικά τους χριστιανούς στρατιωτικούς του. Μάλιστα όταν πληροφορήθηκε ότι αυτοί βαπτίστηκαν, έγινε θηρίο από το θυμό του. Έστειλε μήνυμα στο στρατιωτικό διοικητή της Κιλικίας Σέλευκο, να τους συλλάβει και να τους θανατώσει. Εκείνος, το ίδιο φανατικός ειδωλολάτρης με τον Αντίοχο, οργάνωσε ειδικά αποσπάσματα, για να τους ανακαλύψουν, ψάχνοντας όλες τις περιοχές.
Ύστερα από καιρό τους ανακάλυψαν σε μια χαράδρα του όρους Ταύρος. Όταν έφτασαν τα αποσπάσματα ο Ανδρέας και οι στρατιώτες του κατάλαβαν ότι είχε φτάσει η ευλογημένη ώρα να λάβουν το αμαράντινο στεφάνι του μαρτυρίου για το Χριστό. Έχοντας ακόμη νωπή την θεία Χάρη από το πρόσφατο Άγιο Βάπτισμα, εξέλαβαν το μαρτύριο που θα ακολουθούσε ως ύψιστη ευλογία από το Θεό. Πέταξαν τα όπλα τους και γονάτισαν για να προσευχηθούν, αναμένοντας το μαρτυρικό θάνατο. Επικεφαλής τον Ανδρέα, όλοι τους με ένα στόμα δόξασαν το Θεό και προσευχήθηκαν για τους εχθρούς τους και για τη σωτηρία όλου του κόσμου. Οι δήμιοι στρατιώτες άρχισαν να τους σφαγιάζουν. Εκείνοι δεν αντέταξαν καμιά
αντίσταση. Τα κορμιά τους γέμισαν την τραχιά χαράδρα, το τιμημένο αίμα τους έτρεχε σαν ποτάμι στα λαγκάδια του βουνού και οι αγιασμένες ψυχές τους πέταξαν στα ουράνια για να συναντήσουν το αληθινό Βασιλιά του κόσμου, για να βασιλεύουν μαζί του αιώνια! Μαζί με τον Μεγαλομάρτυρα Ανδρέα, έχυσαν το αίμα τους και 2.593 στρατιώτες του!
Τα τίμια Λείψανά τους τα περιμάζεψαν με ευλάβεια οι Επίσκοποι Ταρσού Πέτρος και Βεροίας Νόννος, οι οποίοι είχαν μάθει για την αναζήτηση των αρχών, ακολούθησαν το απόσπασμα και είδαν από μακριά το ηρωικό τους μαρτύριο.
Мучение св. Андрея. Т
Фреска. 1547 г.
Афон (Дионисиат).
Тзортзи (Зорзис) Фука
Μαρτύριο του Αγίου Ανδρέα τού Στρατηλάτη.
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1547 μ.Χ.
στην Ιερά Μονή Διονυσίου. Αγιον Όρος
έργο τού αγιογράφου του Τζώρτζη (Ζώρζη) Fuca.
Андрей Стратилат, мч. и с ним 2593 мч. (19 августа)
Менологий 18 – 21 августа;
Византия. Греция; XIV в.; памятник:
Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion);
10 x 13 см.; местонахождение: Англия. Оксфорд.
Бодлеанская Библиотека
(Bodleian Library)
Άγιος Ανδρέας καί οι 2593 Μάρτυρες
Μηνολόγιο 18 – 21 Αυγούστου
Βυζαντινή Μηνολόγιο τού 14ου αιώνα μ.Χ.
Τώρα ευρίσκεται στην Αγγλία. Οξφόρδη.
Bodleian Βιβλιοθήκη (Bodleian Library)
Ιερά Λείψανα
Απότμημα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου βρίσκεται στη Λαύρα Αγ. Αλεξάνδρου Νέβσκι Αγίας Πετρουπόλεως.
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’.
Θείας πίστεως.
Θείας πίστεως, τὴ δυvαστεία, προσενήνοχας, ὡς στρατηγέτης, τῷ Παντάνακτι στρατὸν θεοσύλλεκτον τύπος γὰρ τούτων Ἀνδρέα γενόμενος, μαρτυρικῶς σὺν αὐτοὶς ἠνδραγάθησας. Μεθ’ ὧν πρέσβευε, Κυρίω τῷ σὲ δοξάσαντι, δωρήσασθαι ἠμιν τὸ μέγα ἔλεος.
Минея – Август ( (фрагмент). Икона. Русь. Начало XVII в.
Церковно-Археологический Кабинет Московской Духовной Академии.
Μηναίο – Αύγουστος (τεμάχιο). Εικονίδιο. Russ. Αρχές τού 17ου αιώνα
στήν Εκκλησία καί τό Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεολογικής Ακαδημίας της Μόσχας.
ΑΠΟ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ
Мч. Андрей Стратилат с деяниями. История Донской иконы (верхний и нижний ряды).
Икона. Россия. Около 1880 г. 89 х 68.7. Из с. Савинское. В 1965
поступила в Государственный музей-заповедник “Ростовский кремль”.
Ο Άγιος Ανδρέας ο σρατηλάτης μέ τον βίο του. Η ιστορία της εικόνας Icon (άνω και κάτω γραμμές).
Εικόνα ρωσική τού έτους περίπου 1880 – 89 μ.Χ. Από το με. Savinsky.
Το 1965 εισήλθε στο Κρατικό Μουσείο-Πάρκο “Ροστόφ Κρεμλίνο”. Ρωσία
КРАТКИЕ ЖИТИЯ МУЧЕНИКА АНДРЕЯ СТРАТИЛАТА И ДРУЖИНЫ ЕГО
Мученик Андрей Стратилат был римским военачальником при императоре Максимиане. Во время войны с Сирией святому Андрею дали титул «стратилат», то есть главнокомандующий. Выбрав небольшой отряд, св. Андрей выступил против противника. Его воины были язычниками, и сам он еще не принял Крещение, но уверовал во Христа. Перед сражением святой Андрей убеждал воинов, что языческие боги – бесы, и проповедовал им истинного Бога. С верою в помощь Божию небольшой отряд воинов обратил в бегство многочисленное войско персов….
ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑ ΑΝΔΡΕΑ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗ
Μάρτυρας Andrew Stratilat ήταν ένας Ρωμαίος στρατηγός του αυτοκράτορα Μαξιμιλιανού. Κατά τη διάρκεια του πολέμου με τη Συρία Αγίου Ανδρέα δόθηκε ο τίτλος του «Stratilat», που είναι αρχηγός.Επιλέγοντας μια μικρή αποκόλληση, St. Andrew μίλησε έξω ενάντια στον εχθρό. οι στρατιώτες του ήταν ειδωλολάτρες, και ο ίδιος δεν έχει λάβει ακόμη το Βάπτισμα, αλλά πίστεψαν στον Χριστό. Πριν από τη μάχη, Αγίου Ανδρέα έπεισε τους στρατιώτες ότι οι παγανιστικών θεών – δαιμόνων, και κήρυξε σε αυτούς ο αληθινός Θεός. Με πίστη στην βοήθεια του Θεού, μια μικρή αποκόλληση των στρατιωτών δρομολογείται το μεγάλο στρατό των Περσών.
Όταν St. Andrew επέστρεψε από την εκστρατεία με τη νίκη, πολλοί έγινε ζηλιάρης από τη φήμη του και το διοικητή Αντίοχος είπαν ότι το ιερό – χριστιανική, μετατράπηκε στον Χριστό υποδεέστερη στρατιώτες. Άγιο, ζήτησε από το δικαστήριο, ομολόγησε τον Χριστό, για την οποία βασανίστηκε.Στρατιώτες που ήταν μαζί του, σταυρώθηκε στα δέντρα, αλλά κανένας από αυτούς δεν αποκήρυξε τον Χριστό.
Τότε ο αυτοκράτορας, φοβούμενος τις δυνάμεις διαταραχή, ας St. Ανδρέα και την ομάδα του, αλλά κρυφά διέταξε κάτω από οποιοδήποτε πρόσχημα να εκτελούνται χωριστά για το καθένα. Freed, άγιος, μαζί με τους άνδρες του ήρθε στην πόλη της Ταρσού, όπου έλαβε το Βάπτισμα, και στη συνέχεια σκοτώθηκαν στην κοιλάδα του Ταύρου. Πριν από το θάνατό του, Αγίου Ανδρέα προσεύχεται για όλους εκείνους που θα τιμούν τη μνήμη τους, και να ζητήσει από τον Κύριο να στείλει ανθρώπους στην ιαματική πηγή στον τόπο όπου έχυσαν το αίμα τους. Κατά τη διάρκεια αυτής της προσευχής μάρτυρες αποκεφαλίστηκαν με το σπαθί. Και την ίδια στιγμή από την πηγή έδαφος λήξει.
Επίσκοποι Πέτρου και μη, ο οποίος βάφτισε τους στρατιώτες, μαζί με κληρικός θαμμένα σώματα των μαρτύρων. Ένας από τους κληρικούς, για μεγάλο χρονικό διάστημα υπέφερε από ένα κακό πνεύμα, έπινε από την πηγή και αμέσως θεραπεύθηκε. Η φήμη του αυτή εξαπλωθεί ανάμεσα στους ντόπιους, και άρχισαν να έρχονται στην πηγή και μέσω των προσευχών του Αγίου Ο Ανδρέας και μάρτυρες 2593 έλαβε την ευγενική βοήθεια από το Θεό.
Ο θάνατος του μάρτυρα των αγίων που ακολουθείται από περίπου 302 μ.Χ.
ΠΛΗΡΗΣ ΒΙΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑ ΑΝΔΡΕΑ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗ
Οι ασεβείς Μαξιμιανού [1] , που ελέγχει το ανατολικό τμήμα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, έχτισε μια ευρεία διώξεις των Χριστιανών. Αυτή τη στιγμή στη Συρία ήταν διοικητής με το όνομα του Αντιόχου, ενός ανθρώπου σκληρή φύση και ζήλο υπηρέτης των ειδώλων, η αναπνοή απειλές και τις εκτελέσεις των πιστών εν Χριστώ. Είχε ανατεθεί η εξουσία του αυτοκράτορα πάνω από όλα Συρία: και δύναμη δόθηκε εντολή για να εκθέσει τα βασανιστήρια και την εκτέλεση των χριστιανών, η οποία δόθηκε σε αυτόν από έναν σημαντικό αριθμό χιλιάδες, με υποδεέστερη ρωμαϊκά στρατεύματα τους. Μεταξύ άλλων χιλιάδες, σαν ευωδιαστό κρίνο ανάμεσα σε αγκάθια, υπό τον Αντίοχο δύναμη ήταν ένας οπαδός του Χριστού Ανδρέα, το οποίο περιείχε το αρχικό ιερό της πίστης στο Χριστό στα κρυφά, και στη συνέχεια, όταν ήρθε η ώρα, της έδειξε σε όλο τον κόσμο, ανοιχτά πριν από όλα ομολογώντας το όνομα του Χριστού. Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος δεν είχε ακόμα βαφτιστεί, αλλά με ακλόνητη πίστη τρέφεται μέσα στην καρδιά του, και φλογερή αγάπη για τον Χριστό, παρακάμπτουμε όλα τα πράγματα, παρακαλώντας στο Θεό, και με ζήλο να γίνουν τα πράγματα, διαφωνούν με το θέλημα του Θεού. Για τέτοια ευλάβεια, ο Θεός του έδωσε εξαιρετικό θάρρος και γενναιότητα στην μάχη, έτσι ώστε γενναιότητα και το θάρρος δεν ήταν ίσο με αυτόν σε όλη την ρωμαϊκό στρατό. Περισσότερο από μία φορά κέρδισε μια λαμπρή νίκη κατά των εχθρών και να απολαμβάνουν μεταξύ των στρατιωτών περισσότερη δόξα και την τιμή από ό, τι άλλες στρατιωτικούς ηγέτες.
Μια σημαντική δύναμη του περσικού στρατού, αυξάνοντας έναν πόλεμο εναντίον του Αντιόχου, έκανε μια αιφνιδιαστική επίθεση στη Συρία. Λόγω της απροσδόκητης επίθεσης των Περσών Αντίοχος ήμουν στο μεγάλο πρόβλημα. Αλλά να θυμόμαστε την γενναία χιλίαρχος Άντριου, που τον κάλεσε εσπευσμένα, τον ανέθεσε στη θέση του τον κύριο εντολή του στρατού, και ο ίδιος τον ονόμασε Stratilat, δηλαδή ανώτερος διοικητής των διοικητών, διέταξε να μιλήσει με τα στρατεύματα ενάντια στους εισβολείς στον εχθρό και να σταματήσει την κυκλοφορία τους, και του είπα:
– Το θάρρος σας και γενναιότητα στον πόλεμο του σας είναι γνωστή όχι μόνο για μένα, αλλά γνωρίζουν καλά τον ίδιο τον αυτοκράτορα? γι «αυτό σας τιμά τόσο υψηλό βαθμό. Έτσι, έχω δώσει σοι αυτή η ξαφνική πολέμου προέκυψε. Πάρτε την εντολή του στρατού πάνω του αντί για μένα και να προσπαθήσει να αυξήσει περαιτέρω τη δόξα που έχεις.
Με την υιοθέτηση μιας τέτοιας τάξης, στρατιώτης του Χριστού Αγίου Ανδρέα, όχι για την προσωπική δόξα του, αλλά για τη δόξα του ονόματος του Ιησού Χριστού ήθελαν να αντιταχθούν τον εχθρό με την κατάλληλη ανδρεία, αλλά μοιάζει με το αρχαίο Γεδεών ( Δικαστήριο 7 :. 1 ) από τα πολυάριθμα ρωμαϊκό στρατό, ο ίδιος επέλεξε για τον πόλεμο μόνο ένας μικρός αριθμός στρατιωτών, γνωρίζει πολύ καλά την ρήση του Αγίου βασιλιά Δαβίδ, ότι ο Κύριος «δεν είναι η δύναμη του αλόγου: δεν είναι υπέρ ενός άνδρα πόδια – ο Κύριος αρέσκεται σε εκείνους που τον φοβούνται, σε εκείνους που ελπίζουν στο έλεος του» ( Ψαλμός 146:. 10-11 ) . Η επιλογή του Αγίου Ανδρέα έπεσε σε εκείνους τους οποίους η χάρη του Θεού επεσήμανε τη μυστηριώδη ενέργεια της έμπνευσης για την καρδιά του, και μίλησε μαζί τους ενάντια στους εχθρούς. Βλέποντας μια πολύ σημαντική αντιπάλους δύναμη που, όπως ακρίδες επιτέθηκαν στην περιοχή της Συρίας, του Αγίου Ανδρέα άρχισε να ενισχύσουν τους στρατιώτες τους για τον θαρραλέο αγώνα που έχουν στο μικρό αριθμό δεν φοβάται τους από τις πολυάριθμες περσικό στρατό, και δεδομένου ότι όλοι οι άνδρες του πολέμου λάτρευαν είδωλα και όχι ένας από αυτούς δεν ήταν καν χριστιανός, ο ίδιος τους κάλεσε να μάθουν μια ενιαία, παντοδύναμη και τρομερή πολέμους του Θεού, καθιστώντας ισχυρή πιστοί βοήθεια σε αυτόν.Εκείνος τους είπε:
– Αδελφοί και οι φίλοι μου! Τώρα μπορείτε να κάνετε πραγματικά βέβαιοι ότι οι παγανιστικών θεών – δαιμόνων. Όντας οι ίδιοι αδύναμοι, δεν έχουν κάποιον να σας βοηθήσει και να μην είναι σε θέση να, αλλά υπάρχει ένας αληθινός Θεός, τον οποίον λατρεύω, ο οποίος δημιούργησε τον ουρανό και τη γη.Ο ίδιος – είναι παντοδύναμος, και όλους εκείνους που τον επικαλούνται, αυτός στέλνει ένα ασθενοφόρο: κάνει μια τέτοια ισχυρή κλήρωση μπροστά τους να εγκαταλείψουν τον πόλεμο και τον εχθρό. Εδώ, όπως μπορείτε να δείτε, εναντίον μας είναι πολλά συντάγματα των εχθρών, τα οποία, με την πολλαπλότητα τους είναι πολύ ισχυρότερη από ό, τι μας, αλλά αν απορρίψουμε τις κοσμικές τους θεούς σου μαζί μου να καλέσει τον ένα αληθινό Θεό, θα δείτε αμέσως ότι οι εχθροί θα εξαφανιστούν πριν σας αρέσει ακριβώς όπως εξαφανίζεται καπνό ή σκόνη.
Όταν ο άγιος είχε πει αυτό, όλοι οι στρατιώτες που ήταν μαζί του να πιστέψει τα λόγια του και, καλώντας τον Θεό, τον Χριστό, γενναία έσπευσε να τους εχθρούς. Υπήρξε μια καυτή μάχη, και οι άνδρες του Αγίου Ανδρέα κέρδισε μια λαμπρή νίκη, όπως η πίστη και οι προσευχές του αγίου για να τους βοηθήσουν να ήταν πάνω από μια αόρατη δύναμη που μετέτρεψε το φόβο στο στρατό των Περσών και τους οδήγησε σε σύγχυση, και υποχώρησαν και τράπηκαν σε φυγή, και ο στρατός Roman, υπό την προεδρία του αγίου Ανδρέα, που επιδιώκουν τους, με τα ξίφη τους posekalo κεφάλι Πέρσες ως posekayut δρεπάνι αυτιά. Έτσι συνέβη και με τη δύναμη της ένδοξης νίκης του Χριστού από τους Ρωμαίους κατά των Περσών. Όταν ο εχθρός είχαν εκδιωχθεί, όλοι οι στρατιώτες που ήταν μαζί του Αγίου Ανδρέα, στη θέα αυτής της απροσδόκητης νίκη κέρδισε με τη βοήθεια του Χριστού, πίστευαν σ «Αυτόν, και του Αγίου Ανδρέα έγινε, όπως θα μπορούσε να διεκδικήσει την πίστη τους, εξηγώντας τους το σωστό δρόμο που οδηγεί στη σωτηρία . Πανηγυρικά την επιστροφή του από τον πόλεμο, του Αγίου Ανδρέα και οι άνδρες του, στέφθηκε με δόξα, ήρθε στην πόλη της Αντιόχειας.
Εν τω μεταξύ, ορισμένοι από τους στρατιωτικούς ηγέτες ζηλιάρης, ζηλότυπος της ανδρείας και της δόξας του Αγίου Ανδρέα, του είπε ο Αντίοχος, ενημερώνοντας τον ότι Stratilat τιμά Andrew σταυρώθηκε ο Θεός. Ακούγοντας αυτό, ο Αντίοχος ήρθε στο έντονο θυμό και αποστέλλονται σε αυτόν μερικά από τους καπετάνιους των ανδρών της στρατιωτικής τάξεις για να μάθετε από αυτόν αν ό, τι λέγεται γι «αυτόν είναι αλήθεια. Μάθετε τι όλα αυτά είναι πραγματικά αλήθεια, ο Αντίοχος έστειλε πρέσβεις και πάλι με τον Andrew εν μέρει με παραινέσεις και εν μέρει απειλές και να του υπενθυμίσει δυσανεξίας του προς τους Χριστιανούς, και, τέλος, είπε στους αγγελιοφόρους να του πω:
– Ξέρεις πολύ καλά πόσο οδυνηρή τιμωρία μου έδωσε ο γιος του Polievktov, Ευφημίας, και μαζί με αυτό και πολλά άλλα οπαδούς της χριστιανικής πίστης. Κανένας από αυτούς δεν έχουν γλιτώσει. Σε ό, τι στη συνέχεια, περιμένετε να, και τι ελπίζετε, δίνοντας θεία λατρεία του προσώπου που σταυρώθηκε στον Σταυρό;
Όταν αποστέλλονται από τον Αντίοχο ήρθε με την παράκληση να του αγίου και του έδωσε αυτά τα λόγια, τους είπε:
– Αντίοχος Λόγος περισσότερο με ενθαρρύνουν, αντί τρομακτικό: Για το αν αυτά τα οποία μου θυμίζει τεθεί σε σκληρά βασανιστήρια, έγινε ο νικητής στις κορώνες των μαρτύρων που υποβλήθηκαν στο Χριστό στο Θεό, τότε γιατί να μην μπορώ να πιστός υπηρέτης του Ιησού μου μαζί με αυτούς, υποφέρουν γι «αυτόν πριν από μένα, αντάξια της κληρονομιάς του στο βασίλειο;
Μετά Αντίοχος έστειλε ανέφεραν αυτή την απάντηση του Αγίου Ανδρέα, που γέμισε με οργή και αποστέλλονται στους ιερούς πολεμιστές με εντολές να δεσμεύει και να το φέρει σε αυτόν. Κάθισε στο κάθισμα κρίση, διέταξε Αγίου Ανδρέα ανοιχτά πριν από όλα να δηλώσει αν επιθυμεί να υποβάλει στην εντολή του βασιλιά, ή προτίθεται να υπηρετήσει τον Θεό του. Τότε ο άγιος στέκεται σε αυτό το πονηρό βήματος, στο πρόσωπο των Αγγέλων και οι άνθρωποι σε μια δυνατή φωνή με τόλμη ομολόγησε τον Χριστό, τον αληθινό Θεό και να είναι υπηρέτης Του. Τότε ο βασανιστής διέταξε να φέρουν αμέσως το κρεβάτι ορείχαλκο και να θερμαίνεται έντονα, για να το κάψει για τον πολεμιστή του Χριστού. Όταν το κουτί ήταν καυτό στο σημείο που αναπήδησε από σπινθήρες, ο μάρτυρας της Αντιόχειας, δήλωσε:
– Άντριου, που έκανε πολλά στη στρατιωτική υπηρεσία, ως εκ τούτου, θα πρέπει να έχετε ένα υπόλοιπο μετά από τόση δουλειά σε αυτό το κρεβάτι.
Ο άγιος μάρτυρας, χωρίς να περιμένουν οι δήμιοι τον πάρουν αμέσως, όπως ο ίδιος έβγαλε τα ρούχα του, βιαστικά πήγε για ύπνο και Περισσότερα, τεντώνεται σε αυτό, σαν σε ένα μαλακό κρεβάτι, με θάρρος να υπομείνει την καύση του σώματός του. Νιώθοντας τον πόνο στην αρχή, άρχισε να προσεύχεται στον Χριστό Θεό ότι Τον χορηγηθεί ένα ασθενοφόρο, φωτιά και πραγματικά, στην εντολή του Θεού, έχασε αμέσως τις δυνάμεις του και δεν θα μπορούσε να βλάψει το σώμα του μάρτυρα.Ταυτόχρονα, ο Αντίοχος έδωσε εντολές για τη σύλληψη και κάποια άλλα άτομα, μεταξύ στρατιωτών και ο Andrew, παραγγελία χέρια τους καρφωμένα στο σταυρό δέντρο που αποτελείται από τέσσερα μέρη, με χλεύη τους ρώτησε αν θα το απολαύσετε; Λαμβάνοντας υπόψη τέτοια οδύνη για τον Χριστό είναι πολύ ευχάριστο για τον εαυτό τους, είπαν:
– Θα είμαστε άξιοι οπαδοί του Χριστού, του Κυρίου μας, που σταυρώθηκε για το Δέντρο του Σταυρού!
Τότε ο βασανιστής γύρισε την πλάτη στον Άγιο Ανδρέα και τον ρώτησε αν τιμωρήθηκε αρκετά πυρκαγιά και δεν θέλει εκεί για να αποκηρύξει τον Χριστό και να στραφούμε προς τη λατρεία των θεών. Σε αυτό ο μάρτυρας είπε ότι θέλει να αντέξει μέχρι το τέλος, επειδή το τέλος είναι στεφθεί κάθε αρχίσει επιχειρήσεων? Για Χριστέ ο Θεός ανταμείβεται δεν είναι αυτός που ξεκίνησε μια καλή πράξη, αλλά αυτός που τελείωσε καλά. Ως εκ τούτου, ο βασανιστής, ο Αντίοχος διέταξε την απομάκρυνση του Αγίου Ανδρέα με μπρούτζινο κρεβάτι και οι σύντροφοί του, απελευθερώθηκαν από τα δέντρα και ρίχνονται στη φυλακή, σαν για να τους δώσουμε χρόνο να σκεφτούν, δεν έχει ακόμη συμφωνήσει να απευθύνω έκκληση προς τους θεούς, και στην πραγματικότητα, με σκοπό την ενημέρωση τους στον αυτοκράτορα, όπως ο ίδιος δεν τόλμησε χωρίς τη γνώση και συγκατάθεση του τελευταίου για να φέρει την εκτέλεση μιας τέτοιας γενναία και αρχοντική σύζυγος, ο Αντρέι, και οι σύντροφοί του. Ο αυτοκράτορας Μαξιμιανός, έχοντας λάβει και να διαβάσετε την έκθεση της Αντιόχειας, βρήκε ανασφαλείς εκτελεστεί δημοσίως τον θάνατο του διάσημου πολεμιστή, και μαζί του τα άλλα στρατιώτες, είχε τέτοια εξαιρετικό θάρρος: δεν θα είχε συμβεί από την παρούσα αναταραχή και ανταρσίας στο στρατό και δεν θα υπήρχε οφείλεται σε αυτά ένας νέος πόλεμος. Σε απάντηση, έγραψε μια επιστολή προς την Αντιόχεια, όπου διέταξε να απελευθερώσει τον Αντρέι και την ομάδα του, απελευθερώνοντας τους από την κράτηση και εκτελέσεις, αλλά την ίδια στιγμή έδωσε Αντίοχος μυστικό διάταγμα, ότι είναι μετά την κυκλοφορία του Αντρέι και οι σύντροφοί του, μετά από αναμονή κάποια στιγμή, τους βρήκε έξυπνα οποιοδήποτε άλλο έγκλημα, και τους εκτέλεσαν με το θάνατο, εάν πεισματικά παραμένουν χριστιανοί, όπως αν όχι για την πίστη, και, επιπλέον, να τους πάρει για εκτέλεση από ένα. Μετά την παραλαβή της εν λόγω εντολής του αυτοκράτορα, ο Αντίοχος απελευθερωθεί αμέσως, όπως του Αγίου Ανδρέα και οι σύντροφοί του από τα δεσμά και τα μπουντρούμια, και να τους αφήσουμε να πάει δωρεάν, και τους διέταξε να παραμείνουν στον ίδιο βαθμό με τον οποίο ήταν πριν.
Εν τω μεταξύ, ο στρατιώτης του Χριστού, του Αγίου Ανδρέα, έμαθε από την αποκάλυψη του Θεού σε αυτό το δόλο πονηρό μυστικό του Αντίοχου, μαζί με όλους τους στρατιώτες, πίστεψαν στον Χριστό (του οποίου υπήρχαν 2593 άτομα) πήγε στην πόλη Κιλικία της Ταρσού [2] στον επίσκοπο της πόλης της Πέτρας για λαμβάνοντας από αυτόν το Άγιο Βάπτισμα, καθώς κανένας από τους στρατιώτες του, και ο ίδιος δεν είχε ακόμη βαπτισθεί. Μετά από λίγο καιρό, ο Αντίοχος, έχοντας μάθει για τη φροντίδα του Αγίου Ανδρέα και την ομάδα του στην περιοχή της Κιλικίας, που γεμίζουν με φοβερή οργή και το θυμό και, σε συνεννόηση με την προσφιλή του πρόσωπα, έστειλε τον κυβερνήτη της επιστολής Κιλικίας Σέλευκος στο οποίο έγραφε:
– Ξέρω ότι έχετε ακούσει για τον Andrew, ο οποίος ήταν ο επικεφαλής καπετάνιος στο αυτοκρατορικό στρατό. Τώρα, όχι μόνο για τον εαυτό του έπεσε στην τρέλα, δεν υπακούει τις εντολές του αυτοκράτορα, αλλά πολλοί από τους στρατιώτες στράφηκε προς την ίδια τρέλα και, όπως ακούσαμε, έφυγε με τους υποστηρικτές του στην περιοχή της Κιλικίας. Γιατί, ως απάντηση στην εντολή του αυτοκράτορα, εντολή πιάσε Andrew και όλοι όσοι είναι μαζί του, και ήρθε σύνδεσή τους με εμάς. Αν πάρετε το κεφάλι για να αντισταθεί ή να ξεφύγει, εντολή οι ένοπλες στρατιώτες να τους νικήσει.
Ο Σέλευκος, έχοντας λάβει μια τέτοια επιστολή από τον Αντίοχο, αμέσως έστειλε σε όλους τους τομείς της Κιλικίας πρεσβευτές να αναζητήσουν σχετικά με τον Andrew και οι στρατιώτες είναι μαζί του και έμαθα ότι ήταν στην Ταρσό, πήγε εκεί με το στρατό του. Αυτή τη στιγμή, του Αγίου Ανδρέα, διαβλέποντας το πνεύμα, ότι οι λύκοι είναι ήδη στο ποίμνιο του Χριστού, ζήτησε από την Ταρσό επίσκοπος ευλόγησε ο Πέτρος, και ένα άλλο επίσκοπο της πόλης της Vereya, που ονομάζεται Νόνα, έτυχε να είναι συνέχεια στην Ταρσό, αμέσως κάνουμε γι «αυτόν και τους στρατιώτες του, της Αγίας βάπτισμα και επίσκοποι βάφτισε αμέσως Αγίου Ανδρέα και ολόκληρη την ομάδα του.
Βαφτίστηκαν, του Αγίου Ανδρέα και οι σύντροφοί του εγκατέλειψαν την περιοχή Ταρσό ονομάζεται Taksanity, όχι γιατί φοβόταν το θάνατο, η οποία, αντιθέτως, μοιάζει πολύ για χάρη του Χριστού, αλλά και να εκπληρώσει την εντολή του Κυρίου σας εκφράζεται με τα λόγια: «Όταν σας καταδιώκουν σε μία πόλη, φεύγουν για μια άλλη «( Ματθαίον 10 :. 23 ). Λίγο αργότερα, ο Σέλευκος με ένοπλους στρατιώτες όπως ο πόλεμος ήρθε στην Ταρσό. Δεν βρίσκει εκεί Andrew με την ακολουθία του, ταράχτηκε, και ακόμη αλλάξει από την οργή στο πρόσωπο, και στη συνέχεια, γεμάτη με τρομερή μανία, πήγε στην επιδίωξη του ποιμνίου του Χριστού. Εν τω μεταξύ, ο ιερός τόπος των ανωτέρω, πηγαίνετε στην Αρμενία πέρα από τα βουνά, που ονομάζεται Ταύρος [3] , και ο Σέλευκος παντού κυνήγησε μετά από αυτούς, προσπαθώντας να τους προσπεράσει, να παραδώσει ξυλοδαρμούς.Περνώντας σε αυτά τα βουνά διαφορετικές περιοχές, το ιερό ήρθε για να κλείσει τη θέση από όλες τις πλευρές από απότομους γκρεμούς, όπως τα τείχη, στο οποίο μπορείτε να εισάγετε μέσω ενός και μόνο πέρασμα, όπως μέσα από τις πύλες στην πόλη. Υπάρχουν Αγίου Ανδρέα έμεινε με την ακολουθία του, και περίμενε για τους δολοφόνους του, καθώς αυτό είναι ακριβώς το μέρος ήταν προορισμένος για αυτόν από τον Θεό για το μαρτύριο του και τους συνεργάτες του. Αγίου Ανδρέα, στη συνέχεια, στράφηκε προς την ομάδα του με αυτές τις λέξεις:
– Φίλοι, αδέλφια και τα παιδιά μου, «τώρα είναι η αποδεκτή χρόνο, τώρα ημέρα σωτηρίας» ( 2 Κορινθίους 6: 2. ? Ησαΐας 49: 8 )? Ας ομόφωνα και να σταθεί σταθερή στην αγάπη του Θεού, όπως πρόσταξε ο Κύριος μας, και εμείς δεν θα αυξήσουν τα χέρια μας για να μας ακολουθήσει, αλλά να αυξήσει τους στο Θεό με προσευχή ευχαριστίας για αυτό που μας έχει δώσει για να ζήσουν μέχρι και αυτή τη στιγμή, όταν θα λάβετε μια κληρονομιά όλοι οι άγιοι που έχουν υποστεί εξαιτίας του. Γι «αυτό προσευχόμαστε σ» Αυτόν ως ο πρώτος μάρτυρας Στεφάνου προσευχήθηκε στον άγιο, όταν οι Ιουδαίοι τον λιθοβόλησαν, λέγοντας: «Κύριε Ιησού Χριστέ, λαμβάνουν ( Πράξεις 7 :. 59 .), Την ψυχή των δούλων σου, ότι έχουμε δώσει εις την χείρα σου»
Μετά μιλώντας στο ρόστερ του, του Αγίου Ανδρέα, που γίνεται στη μέση της, και, αυξάνοντας τα χέρια του και με βάση το βλέμμα του προς τον ουρανό και άρχισε να προσεύχεται, λέγοντας:
– Κύριε, Κύριε, η μεγάλη και ισχυρή! ακούσει την προσευχή ενός αμαρτωλού και ανάξια του δούλου σου, και όλοι όσοι είναι μαζί μου, άψογα διατηρημένο ιερή πίστη σε εσάς, να αποδεχθεί τον κόσμο των ψυχών μας, την προσαρμογή τους στο έλεος σου και παραχωρώ τα ουράνια αρχοντικά. O Λόρδος! Προσεύχεστε και για όσους θα τιμήσει τη μνήμη μας. Εκπληρώσει όλες οδηγούν στη σωτηρία και τις αναφορές τους για την προσευχή, είτε είναι αρωγός μας σε όλες τις ανάγκες τους. Και σε αυτό το μέρος, όπου θα ρίξει για σένα, ταπεινή αίμα μας, ας είναι μια πηγή της θεραπείας και σίτισης διώχνει ακάθαρτα πνεύματα. Και όλοι οι άνθρωποι που θα έρχονται εδώ, να κρατήσει από όλες τις καταστροφές και να εξυπηρετούν τους πνευματική και σωματική υγεία, να δοξάζεται σε αυτόν τον τόπο πιο άγιο όνομά σου, Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα.
Ενώ Αγίου Ανδρέα και εκείνοι μαζί του για να προσευχηθεί έτσι ο Θεός, έχουν ξεπεραστεί από το Σέλευκο και τους στρατιώτες του. Επέστησε ξίφη τους και gritted τα δόντια του, είναι σαν ζώα έσπευσαν να το ποίμνιο του Χριστού. Οι άγιοι πολεμιστές του Χριστού, αν και μια γενναία και έμπειρο στη μάχη και θα μπορούσαν να προστατευθούν στο στενό χώρο, με μόνο ένα πέρασμα στα χέρια των δολοφόνων, αλλά, μιμούμενος τον Κύριό του, όπως τα ήπια αρνιά παραδόθηκε δολοφόνοι του να σφαγούν. Σε λυγισμένα γόνατα, τέντωσαν το λαιμό τους κάτω από τα σπαθιά, και οι άντρες του Σελεύκου, χωρίς έλεος τους posekaya σε σύντομο χρονικό διάστημα όλοι σκοτώθηκαν. Και έχυσε το αίμα των αγίων, όπως το νερό, ένα ρεύμα που ρέει από αυτό το μέρος, είναι η ψυχή τους θριαμβευτικά εισήλθε στη χαρά του Κυρίου τους.
Οι Άγιοι υπέστη την 19η ημέρα του μηνός Αυγούστου, την Κυριακή στην δεύτερη ώρα της ημέρας, και το μέρος όπου θα χυθεί το αίμα του μαρτυρίου, αμέσως εμφανίστηκε και μια βασική πηγή ιαματικού νερού.
Πάταξη των Αγίων έχουν δει κρύβεται σε ένα βράχο πάνω από τους επισκόπους Πέτρου Ταρσό της Κιλικίας και από μη Vereya, γιατί είναι με κλήρο τους, τους ακολούθησε από μακριά, που θέλουν να δουν θάνατό τους. Όταν ο Σέλευκος μετά από την ήττα των αγίων μαρτύρων πήγε με τους άνδρες του πίσω στο σπίτι, αυτοί οι επίσκοποι προς τους κληρικούς του σώματός τους ήρθε στους μάρτυρες και έκλαψε πάνω τους, και στη συνέχεια να τους προετοιμάσει για την ταφή, τιμητικά θαμμένα στον ίδιο χώρο. Είδαν και τη δύναμη, που κυκλοφόρησε από την προσευχή των αγίων μαρτύρων και popivshi νερό από αυτό, έμαθε για τις θεραπευτικές ιδιότητες της, για έναν από τους κληρικούς, οι οποίοι ήταν με τους επισκόπους, έχει από καιρό υπέφερε από ένα κακό πνεύμα, αλλά όταν πίνεται από αυτή την πηγή, το ακάθαρτο πνεύμα αριστερά αμέσως αυτό. Μετά την ταφή του αγίου Επισκόπου Πέτρος δεν είχε επιστρέψει στην Ταρσό, όπως ο Σέλευκος άρχισαν να αναζητούν τον να τεθεί στο θάνατο, αλλά με όλους όσοι ήταν μαζί του πήγε στην Ισαυρία.
Εν τω μεταξύ, οι ντόπιοι κάτοικοι έμαθαν για την πηγή της επούλωσης, άρχισαν να έρχονται σ «αυτόν και έφερε τους αρρώστους τους. Ήπιαν νερό, πλένεται αυτό, και έλαβε θεραπεία από οποιαδήποτε ασθένεια με τη μεσολάβηση του ιερομάρτυρος Ανδρέα και υπέστη με τον αγίων Μαρτύρων, και με τη χάρη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στον οποίο με τον Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα, ας είναι τιμή και δόξα τώρα, πάντα και για πάντα. Αμήν.
σημειώσεις
[1] Είναι σίγουρα δεν είναι συν-κυβερνήτης του Διοκλητιανού Μαξιμιανού Ηρακλή, και Μαξιμιανός Γαλέριος, ο γιος και ο συν-κυβερνήτης του Διοκλητιανού το στο ανατολικό τμήμα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Ενέπνευσε Διοκλητιανού σκέφτηκε να δημοσιεύσει ένα γενικό νόμο κατά των χριστιανών, η οποία ξεκίνησε ως αποτέλεσμα της εκτεταμένης δίωξης από αυτούς.
[2] Κιλικία – ρωμαϊκής επαρχίας? Βρισκόταν στο νότιο-ανατολικό τμήμα της μικρασιατικής χερσονήσου, στις ακτές της Μεσογείου, στο βόρειο-ανατολικά της Συρίας, και συνορεύει με το τελευταίο από τα ανατολικά. Η πόλη της Ταρσού ήταν η γενέτειρα του Αγίου ap. Παύλου.
[3] Σήμερα, ο Ταύρος – μια οροσειρά που εκτείνεται κατά μήκος της νότιας ακτής της χερσονήσου Skanadiyskogo και εν συνεχεία αύξηση στα βόρεια και ανατολικά. Στο ανατολικό τμήμα της ονομάζεται Antitavr τους. Από τους παγετώνες Antitavra προέρχεται διάσημου ποταμού Τίγρη.
Андреевский монастырь на фоне МГУ
Μοναστήρι του Αγίου Ανδρέα στο φόντο του Κρατικού Πανεπιστημίου της Μόσχας
Андреевский монастырь в Москве (вид сверху)
Μοναστήρι του Αγίου Ανδρέα στη Μόσχα (κάτοψη)
Надвратная церковь Андрея Стратилата
Πύλη Εκκλησία του Ανδρέα Στρατηλάτη
Первая деревянная церковь мч. Андрея Стратилата, давшая название обители, была построена на этом месте в конце XVI века в благодарность за чудесное избавление столицы от нашествия войск крымского хана Казы-Гирея летом 1591 г. Тогда воины хана расположились станом в с. Воробьёве, русский лагерь был разбит на месте современного Донского монастыря, в лагере находилась Донская икона Божией Матери. 19 августа войска хана внезапно бежали. Поскольку в этот день празднуется память мч. Андрея Стратилата, храм в его имя было решено поставить посередине между русскими и татарскими лагерями; тогда же было установлено празднование Донской иконе Божией Матери.
Фреска на стене церкви Андрея Стратилата
Η τοιχογραφία στον τοίχο της εκκλησίας Ανδρέα Στρατηλάτη
Το πρώτο ξύλινο μάρτυρας εκκλησία. Andrew Στρατηλάτης, έδωσε το όνομα του μοναστηριού χτίστηκε σε αυτό το site, στο τέλος του XVI αιώνα, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για τη θαυματουργή λύτρωση του κεφαλαίου από την εισβολή των στρατευμάτων του καλοκαιριού Κριμαίας Khan Καζή Giray 1591 Khan Τότε οι στρατιώτες στρατοπέδευσαν με. Vorobiev, ρωσικό στρατόπεδο συστάθηκε στο χώρο της σύγχρονης Μονή Donskoy, το στρατόπεδο ήταν ο Don εικόνα της Μητέρας του Θεού. 19η Αυγούστου τα στρατεύματα των Χαν ξαφνικά έφυγαν. Από αυτή την ημέρα εορτάζεται η μνήμη του μάρτυρα. Andrew Στρατηλάτη ναό στο όνομά του, αποφασίστηκε να τεθεί στη μέση μεταξύ της Ρωσίας και της Τατάρων στρατόπεδα? την ίδια στιγμή που καθιερώθηκε ο εορτασμός της εικόνας Don της Μητέρας του Θεού.